عید فطر ، تولدی دوباره

رمضان بهار دلها ،بهار قرآن،فرصت تولد دوباره و بازیافتن قلب های با ایمان، می رود تا جشن بزرگ فطر را به تماشا بنشیند.
ماه حق،ماه نزول قرآن مجید ، ماه توبه و استغفارکم کم به لحظات پایانی خود نزدیک می شود. دیگر وقت وداع با سحرگاهان سرشار از معنویت و لحظات با شکوه افطار رسیده است و حلول ماه مبارک شوال، دل های مسلمین را نوید بخش شروعی دوباره برای اظهار بندگی است.
یک ماه عبادت و استغفار و توبه و استغاثه بر درگاه حق تعالی،یک ماه رها شدن از بندهای دنیوی با کوله باری از تعبد و تعقل بر دوش ، می رود تا بر حلال ماه شوال سلام کند.
ماهی که درهای رحمت باریتعالی به روی هر انسانی گشوده بود. گرسنگی و تشنگی اگر چه لذت بخش نبود، اما به برکت عبادات و استغفارات همه سهل و ممکن و در عین حال زیبا جلوه می کرد.
هر کدام از ما سعی کردیم در این ایام بر زلال چشمه های الهی ،غبار از دل بروبیم و آیینه زنگار گرفته دل را به صفای فضل و رحمت الهی جلا بخشیم.
بار سنگین گناهان را به برکت شب های با فضیلت قدر سبک تر کردیم تا هر یک بنحوی از این خوان گسترده بهره ای برده باشیم. چه اشکها که در این شب ها بر گونه ها جاری گشت و چه دل ها که در لحظات ناب عروج دل بر آسمان مقدس توبه ،تولدی دوباره یافت.
دنیای پر از روزمرگی،دنیای پر زرق و برق ،همه و همه بر خاک سجده های خالصانه و عاشقانه ی تضرع و توبه مدفون گشت و لحظه های ناب استغاثه و نیاز به درگاه حق تعالی دلهای بندگان خاضع و خاشع را به پروازی ملکوتی میهمان کرد.
شبهایی که دیگر شیطان رجیم بساطی نگسترانیده بود ،چون هزاران هزار فرشته ندای “ادعونی استجب لکم”را بر عرصه زمین جاری می کردند.
همه از بزرگ و کوچک ،گناهکار و بی گناه ،میهمان این خوان پربرکت الهی بودند و با قلبی غرق نیاز زیر لب زمزمه می کردند:”الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب….”.
اما حالا رمضان عظیم الشأن امانت خود را به حلال ماه شوال می سپارد تا نگاهدار دل های پاک و آرامش یافته مسلمین روزه دار باشد.
عید سعید و میمون فطر مومنان را یک آغاز است؛آغازی سرشار از امید ، اراده ، مملو از نور و رحمت تا انسان خاکی ،سبکبال و امیدوار رو به جهان کند و در پایان یک ماه تعبد و روزه داری وتفکر و تعقل در آیات نورانی قرآن کریم ، به نماز ایستد و به شکرانه ی سعادت این حضور خالصانه، سر بر آستان پاک و مقدس خداوند فرود آورد.
خوشا به سعادت آنان که چه اندک و چه بسیار از فیوضات این ماه عزیز بهره مند گشتند و حالا در دل از خدا
می خواهند که تا رمضان سال بعد قلب و روحشان تسلیم حق باشد و باز هم میهمان این سفره با شکوه و با عظمت گردند.
روزها و ثانیه ها هم حالا دیگر چشم انتظارند؛شاید زمان و زمانه هم چشم امید دارند تا سجده گاه نماز عاشقان در عید فطر ،میعادگاه دل های مشتاق و منتظر با ولی عصر ،مهدی موعود(عج)باشد.
تن و روح ،همه در صبحگاه عید سعید فطر، دست نیاز بر آسمان بالا می بریم و از خدا می خواهیم دلهای بی تاب و جان های مشتاق و منتظر را به یک نگاه یار غایب،آرامشی ابدی بخش .

       آمین ، یا رب العالمین 
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>