ابراهیم : در دوران کرونایی ، غمخوار یکدیگر باشیم

خادم اهل بیت عصمت و طهارت براین باور است که یکی از زشت‌ترین پدیده‌ها در هر جامعه‌ای، فقر است و اسلام برای ریشه کن کردن این پدیده زشت اجتماعی دستوراتی در قالب احکام اقتصادی واجب و مستحب تعیین کرده است .
حاج منصور ابراهیم در آستانه ولادت حضرت زهرا و امیر مومنان علی (ع) با بیان اینکه در کشوری که مولا علی الگوی امور خیر و حامی یتیمان مطرح می شود، دیدن هرگونه فقر و نداری جای بسی تاسف است.
حامی ورزش زورخانه تاکید می کند : اگر مسلمانان به همان احکام واجب پایبند بوده و به آن عمل می‌نمودند، فقر ریشه‌کن می‌شد و دیگر حتی نیازی به پرداخت صدقات مستحبی نبود.

او به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین می گوید: حمایت از فقرا تنها آثارش نصیب انسان فقط نمی شود بلکه باعث می شود،اموال و بدن هایمان پاک شود. دعای فرد مورد حمایت قرار گرفته، زمینه ای براى شفا یافتن و سلامتى بیماران می شود،باعث شادمانى دل ها و زیاد شدن اموال است و موجب وسعت رزق می شود.

این خیر از فقرا به عنوان انسانهایی محترم یاد کرد که می بایست برایشان زمینه ی زندگی بهتر مهیا شود و افزود: متاسفانه بسیاری از فقرا به دلیل مشکلاتی که دارند توانایی‌های شان نادیده گرفته می شود بنابراین با بررسی وضعیت روحی و جسمی آنها می توان زمینه کار و تلاش و یا تشویق آنها جهت رو آوردن به فعالیت‌های درآمدزا را مهیا کرد.
او با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی به خاطر کرونا بیان کرد کسانی که شرایط مالی بهتری دارند ،دقت نظر زیادی نسبت اطرافیان خود داشته باشند.
خیر و حامی ورزش زورخانه ای گفت:نخستین و بهترین روش برای کمک به نیازمندان، شناسایی نیازمندان فامیل می‌باشد به خصوص این‌که به دلیل آشنایی کامل اعضای فامیل نسبت به یکدیگر، شناسایی این گروه از نیازمندان واقعی به آسانی امکان‌پذیر می‌باشد.
حاج منصور ابراهیم گفت :سال ۹۹ سال سخت و پر از بحرانی برای مردم کشورمان بود. فشار اقتصادی عرصه را برای بسیاری با وجود کرونا تنگ کرده است بنابراین باید تلاش کنیم تا در آستانه سال نو شادی را به جامعه تزریق کنیم.
او افزود: یک جامعه سلام ،یک جامعه شاد و متحد است ،پس غمخوار یکدیگر باشیم.
حاج منصور ابراهیم اظهار کرد: ما دائما مورد امتحان الهی هستیم. اطراف ما مملو از سوالاتی است که ما باید بتوانیم به بهترین شکل ممکن پاسخگوی آنها باشیم ، یکی از این ها حمایت از بی بضاعتان و افراد مستمند است .
او براین باور است یتیمان و بی سرپرستان هدایای الهی هستند؛ که باید تمام تلاش خود را برای حمایت از آنها به کار بگیریم .
خیر و حامی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی خاطرنشان کرد: بدون شک کسانی که نسبت به شاد کردن دل یتیمان اقدام و شرایط راحتی آنها را فراهم می‌کنند، آخرت خود را بیمه می‌نمایند و من هم امیدوارم بتوانم با انجام اقدامات مثبت درآستانه عید نوروز در این مسیر قدم بردارم تا در برابر خداوند و بندگانش سرافکنده نباشم.
منصور ابراهیم در بخش دیگری از سخنانش تلاش در جهت توسعه فعالیتهای اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد که بخشی از هدف ما باید رونق بخشی به وظایف اجتماعی باشد (به عنوان مثال حمایت از جامعه هنری و یا رشته های ورزشی همچون ورزش زورخانه ای باید در دستور کار ما قرار بگیرد) .
او که خود از ورزشکاران قدیمی به حساب می آید، گفت : بسیاری از پیشکسوتان هستند که به دلیل بیماری یا کهولت سن امکان حضور در مجامع ورزشی و محافل هنری را ندارند بنابراین درآستانه عید نوروز فرصت مناسبی است که بتوانم از آنها سرکشی کنیم.
ابراهیم ادامه داد : این عزیزان جوانی شان را برای پاسداری از فرهنگ این مرز و بوم گذاشته اند و ما باید به هر طریقی از آنها تشکر کنیم و هم اکنون موقع این کار است .
وی این موضوع را مورد توجه قرار داد که برای تمام سال باید برای این عزیزان برنامه داشته باشیم و این مهم ترین موضوعی است که ما متاسفانه در طول سال به دلیل دغدغه هایی که داریم آنها را فراموش می کنیم ولی واقعیت این است که ما باید درظتمامی لحظات به یاد یکدیگر باشیم و از هم دلجویی کنیم و لحظه ای غفلت ننمائیم .
حاج منصور ابراهیم در پایان فرارسیدن نوروز ۱۴۰۰ را پیشاپیش تبریک گفت .
محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>