باران‌چشمه: ورزش زورخانه‌ای در جایگاه پنج رشته اول کشور باید مطرح شود

سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: کمیته‌های فدراسیون همه تلاش خود را متمرکز کرده‌اند که روزی ورزش زورخانه‌ای در جایگاه ۵ رشته نخست اول کشور در جامعه مطرح شود.
«مهرعلی باران چشمه» در مراسم اختتامیه دوره آموزشی اظهار داشت: در مدت حضورم به عنوان خدمتگذار در راس مجموعه فدراسیون اتفاقات بسیار خوبی در جهت توسعه همگانی این رشته ملی رقم خورده است، اما هنوز از نقطه مطلوبِ مد نظر، بسیار فاصله داریم.
وی افزود: برای اینکه بتوانیم این رشته ایرانی را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم، ضمن برنامه‌ریزی در تمام ابعاد این رشته ورزشی باید از نیروهای توانمند، نخبگان ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در استان‌های مختلف کشور بهره‌مند شویم که خوشبختانه اتفاقات خوب و قابل تحسینی در این حوزه شاهد بودیم که می‌توان به متقاعد کردن رسانه ملی برای انعکاس بیشتر رویدادهای ورزش زورخانه‌ای و پوشش رسانه‌ای مسابقات این رشته اشاره کرد.
دبیرستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور گفت: مجموعه مسوولین کمیته‌های فدراسیون همه ذهن خود را به اتفاق روی این موضوع متمرکز کرده‌اند که روزی این رشته ورزشی را در جایگاه ۵ رشته ورزشی اول کشور در جامعه مطرح نمایند. بنابراین همه تلاش خود را دارند تا استاندارهای لازم در این ورزش رعایت شود که برگزاری دوره آموزشی مربیگری ورزش زورخانه‌ای توسط کمیته آموزش فدراسیون بخشی از اهداف و برنامه‌های کلان ما در راه رسیدن به این مهم است.
باران‌چشمه خاطرنشان کرد: وضعیت برخی از استان‌ها در بحث آمار مربیان، داوران، مدرسان و مرشدان بسیار خوب است اما برخی استان‌های در این باره دچار ضعف هستند که باید با برگزاری منظم این قبیل دوره‌ها و فراهم کردن بستر مناسب و آسان برای حضور افراد علاقمند در دوره‌های آموزشی، آنها نیز تقویت شوند تا عقب افتادگی موجود مرتفع گردد. داود قاسمیان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>