فرهاد شکرالهی :جامعه نیازمند آموزه های ملی است

۲۳ سال از درگذشت زنده یاد کمال شکرالهی می گذرد اما گذر زمان هنوز ردپای این مرد ورزش زورخانه ای را در اذهان کسانی که او را می شناختند، گم نکرده است .
مردی که ورزش زورخانه ای او را به مردی از جنس معرفت و مرام بدل کرده بود .
یادش بخیر روزگارانی که آوردگاه مردانی چون کمال شکرالهی بود …
آنهایی که تاریخ زورخانه را می شناسند از یادآوری مردانی که در زورخانه میل، کباده و سنگ را مفتخرانه به رقص در می آوردند لذت می برند .
چشم ها را می بندم مردی را می بینم که با هیبت مردانه اش به رسم مردان زورخانه، خاک گود زورخانه را طوطیای چشمش می کند و از مرشد رخصت می طلبد و با نام خدا وعلی وارد زورخانه می شود .
چرخ می زند ، دعا می کند و قسم می خورد که در برابر ظلم سر خم نکند و دست مظلوم را بفشارد .
داستان مردانی چون شکرالهی داستان مردان تاریخ است ، داستان مردانی از جنس ایران و پهلوانان نام آوری است که در اخلاق و مرام سرآمد هستند و یادشان این جمله را در ذهن متبادر می سازد که پهلوانان هر گز نمی میرند .
۲۳ سال از سفر ابدی کمال شکرالهی گذشته است اما هنوز نام خاطرش در اذهان باقی است و گویا هنوز در بین ماست و رهنمودهایش در محافل ،بین هم دوره ای هایش رد و بدل می شود .
آیین بیست و سومین سال در گذشت این فرزند زورخانه در زورخانه شهید پرورده برگزار شد.
حضور هم دوره ای هایش و یاد و خاطراتش همانند فیلم برروی پرده سینما گذر کرد .
روحش شاد یادش گرامی
فرزند خلفش فرهاد شکرالهی ضمن قدردانی از حضور زورخانه ای ها در این مراسم بیان کرد که حلقه ی پیوند اعضای این خانواده هرگز گسسته نمی شود بلکه با گذر زمان بر استحکام آن نیز افزوده می شود .
وی تصریح کرد : .ورزش زورخانه ای ، ورزشی زنده و پویاست و می تواند این زنده بودنش را به جامعه القا کند.
فرزند زنده یاد کمال شکراللی براین باور است که ورزش ملی و آباد اجدادی مان می تواند جامعه را دگرگون کند چرا که آموزه های این ورزش ، تربیتی است و زمینه ساز تغییرات مثبت اجتماعی می باشد .
فرهاد شکرالهی می گوید : جامعه باید برای رشد اعتلای این ورزش تلاش کند و مسوولان و برنامه ریزان باید برنامه ویژه ای برای رشد این ورزش تدوین کنند.
او تصریح کرد: جامعه نیازمند آموزه های ملی است. در دنیایی که فرهنگها توسط گوشی تبادل می یابد ما نیز باید فرهنگ ورزش زورخانه ای را نه تنها در ایران بله به تمام جهان ترویج دهیم .
شکراللهی فرزندی دارد به نام علیرضا که نوجوانی مودب و هوشمند است. وی فرزندش را از کودکی در محیط زورخانه با این فرهنگ آشنا کرده و هم اکنون یکی از بهترینهای این رشته است .
علیرضا جای پای پدربزرگ نهاده و قصد دارد تا در این عرصه با تلاش و ممارست پرآوازه و سربلند به عنوان نسل جوان ورزش زورخانه ای در ایران زندگی کند .
این مراسم در زورخانه مجموعه فرهنگی و ورزشی شهید پرورده برگزار شد که جا دارد از حسین آزادی ، عباس خسروی زاد ، محمد چلویی ، مرشد حسام دیبایی و قهرمان چندین دوره ورزش محمد سرابی که کلاسهای آموزشی را در این زورخانه برگزار می کند ، کمال سپاس و قدردانی داشته باشیم.

محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>