درباره رخصت پهلوان

سال‌های آغازین دهه هفتاد مردی میانسال، خوش‌فکر و خلاق مبدع یک نشریه پر محتوا به نام رخصت پهلوان شد.

نشریه ای که می خواست از نام ورزش زورخانه ای ایران دفاع کند و نام پهلوانان این رشته را زنده نگاه دارد.
آن مرد میانسال که در آن سالها از همه آنچه که داشت ،گذشت کسی نبود جز عزت الله کریمی که روحش شاد و یادش گرامی .

عزت مردی بود با تفکرات وطن دوستانه، و من فرزندش آن روزها گرچه زیاد تمایلی به نگاه یک طرفه به ورزش زورخانه ای نداشتم اما برای رضایت پدر با او ‌هم قسم شدم.

بالاخره در سال ۷۶ این چهره هنری،فرهنگی ورزشی که دغدغه سنن و ورزش آبا و اجدادی اش را در سر داشت امتیاز و مجوز نشر هفته نامه رخصت پهلوان را با پشت سرگذاشتن فراز و نشیب بسیار گرفت .
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رخصت پهلوان این است که طی سال‌های گذشته بروز برخی مشکلات و چالش‌ها موجب نشد این نشریه رو به تعطیلی برود. اگر به دقت به فعالیت‌های این نشریه نگاه کنیم ،می‌بینیم که رخصتی ها در ایامی موفق ظاهر شده و در ایامی با چالش‌های خصوصاً بیرونی روبرو بوده است. چالش‌هایی که شاید اگر برای هر نشریه دیگری رخ می‌داد منجر به تعطیلی آن می‌شد. اما تمامی دست اندرکاران این نشریه تمام قد برای بودنش تلاش
کرده اند و آن را حفظ کرده اند.

واقعیت این است که هدف از تاسیس هفته نامه رخصت پهلوان این بود که با کمک و یاری خانواده بزرگ ورزش زورخانه ای ،یک نشریه ای منحصر به فرد و متفاوت در میان هزاران روزنامه و هفته نامه و ماه نامه متولد شود.

اکنون می‌توان گفت؛ رخصت پهلوان نه تنها دچار سیاست زدگی تبلیغ گرایی نشده بلکه منشا اثرات و برکات ارزنده‌ای در عرصه توسعه ورزش ملی کشورمان شده است‌.
گرچه فراز و فرودهایی داشته ،اما هیچ‌گاه از چشم مخاطب نیفتاده است و‌همانند روزهای نخست استوارتر ،‌مصمم و با برنامه در همان مسیر در حال حرکت است و لحظه ای از انتشار و ارائه نقطه نظرات جامعه ورزش باستانی کشورمان عدول نکرده است.
مصداق این مصرع حافظ که می فرمایند:
هرآنکه جانب اهل وفا نگه دارد/ خداش در همه حال از بلا نگه دارد.

به درستی که نشریه رخصت پهلوان روند رشد را به خوبی طی می‌کند و اینکه توانسته با تدبیر و تلاش به مرحله جوانی برسد جای شکر و شادمانی دارد.
نشریه رخصت پهلوان در حالی به بیست و چهارمین سال انتشار خود نزدیک می شود که صاحبش عزت الله کریمی ۸ سال است از میان ما پرکشیده ،اما تفکراتش با نبودنش همچنان در سطر سطر این هفته نامه جاری است
ما مراتب قدرشناسی مان را اعلام می کنیم و امیدواریم بتوانیم در این مسیر با گامهایی استوار راه عزت الله کریمی را ادامه دهیم. از کریمی چهار فرزند پسر به نام های محمد، سعید، حمید و مجید کریمی به یادگار مانده که جملگی راه پدر را در عرصه مطبوعات ، ورزش و سینما ادامه می دهند

رخصت پهلوان دوشنبه های هرهفته منتشر می شود و ۲۳ سال از عمرش می گذرد .

هم اکنون صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه محمد کریمی است .

قبلی «
بعدی »

۴ دیدگاه ها

  1. سلام خداوند آقا عزت را رحمت کند برای عضو شدن از خارج کشور شرایط به چه شکل است

  2. سپاس فراوان
    به امید دیدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>