پهلوانی جنسیت ندارد و حد و مرز هم نمی شناسد

ما در شاهنامه زنان پهلوان زیادی داشتیم که شاخص ترینشان گردآفرید است. کتایون، فرنگیس، رودابه و خیلی از زنان دیگر، هرکدام ویژگی‌های پهلوانی داشتند. الزاما، جنگ آوری نشانه پهلوان بودن نیست.
خطر کردن، جنگیدن، بلندپروازی، خردورزی و قدرت انتخاب در زنانی چون سیندخت، فرانک، گردیه(خواهر بهرام چوبین)، کتایون و دیگران دیده می شود.
در تعریف پهلوان گفته اند یک پهلوان باید به ویژگی‌های اخلاقی از جمله جوانمردی، مهمان نوازی، دستگیری از ضعفا، کمک به فقرا، فروتنی و گشاده رویی آراسته باشد.
این‌ها ویژگی‌های صرفا مردانه نیستند ولی در جامعه ما، از سوی مردان، به مردان دیگر اعطا می شود.
این الگو، نیازمند بازنگری است. پهلوان بودن زن‌ها این روزها بحثی غیر قابل تصور نیست ، زنانی که در هشت سال دفاع مقدس فرزندان خود را راهی جبهه ها می کردند،( زنانی که پشت جبهه ها روز وشب خود را پیوند می زدند تا جبهه ها را حمایت کنند) به عنوان پرستار آشپز و پزشک راهی می شدن در دوران سازندگی دوشادوش مردان تحصیل کردند و ویرانی ها را آباد کردند و امروز که ایران به ثبات رسیده است زنانی داریم که مدیریت مجموعه های بزرگ را عهده دارند که علاوه بر وظیفه ای که همه بانوان برعهده دارند به بهترین شکل هدایت مجموعه های بزرگی را برعهده می گیرند و یکی از آنان کسی جز خانم دکتر استقامتی شهردار منطقه ۸ .
اولین اکران خصوصی فیلم پهلوانی بارانداز در حالی برگزار شد که این حمایت توسط شهردار منطقه ۸ تهران (خانم دکتر استقامتی) صورت گرفت بانویی که این فرصت را ایجاد کرد تا فیلمی از جنس فرهنگ ، هنر وورزش این سرزمین به نمایش درآید . حمایتهای معنوی ومادی بانوی گرانقدر این فرصت را ایجاد کرد که پیران فرهنگ ،هنر و ورزش این سرزمین گردهم بیایند و باغرور به تماشای فیلمی بنشیند که بخشی از تاریخ آن فیلم را خود ایفا گر بودند .
سرکار خانم استقامتی نه تنها زمینه نمایش یک اثر هنری را به وجود آورد ،بلکه با روحیه پهلوانی مثال زدنی، انگیزه بخش ورزشکارانی بود که شاید سالیان سال است به فراموشی سپرده شده بودند و با حمایت این بانوی گرانقدر باردیگر از آنها تجلیل شد و این روحیه به آنها تزریق شد که مردم ایران آنها را فراموش
نکرده اند . سعید کریمی

امتیاز

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته،
۶.۵
خوب
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>