رجب فرصتی برای تعالی

رجب فرصتی برای شستشوی دل و جان از گناه و غفلت است، رجب و پس از آن شعبان، درهای ورودی به ماه پرفیض و برکت رمضان ، هستند.
رجب اقیانوسی از معنویت است که در اختیار انسان قرار گرفته و فرصت و مجالی است تا با استفاده ارزشمند از آن، خود را به خالق هستی نزدیکتر کرده، از گناهان دور شده، با دلی پاک و نورانی، به استقبال شعبان و پس از آن رمضان پربرکت برویم .
ماه رجب سراسر نور و فضیلت و رحمت است. شب اول آن از چهار شب برتر سال و فرصتی مغتنم برای شب زنده داری است.
لیله الرغائب ( اولین شب جمعه ماه) ، میلاد حضرت علی(ع) تا شب نیمه رجب و ایام مبارک « بیض» که راهیان طریق سلوک به اعتکاف و مناجات با خالق خویش نشیننداز ۷۲ عید مبعث پیامبر اسلام است .
حرمت ماه رجب و عاملین به اعمال آن را « رجبیون» نامند. در قیامت فرشته ای ندا می‌دهد» أین الرجبیون» کجایند افرادی که ماه رجب را محترم شمرده و اعمالی از آن را انجام داده اند.
آنان بندگان خالصی هستند که در دنیا و در میان مردم بی نام و نشان زندگی می کنند و زمانی که ماه رحمت می رسد خود را در نهر نورانی رجب شستشو داده، و با دلی پاک برای بهره‌مندی از برکات الهی تلاش می کنند .
پیامبر اسلام در بیان عظمت و اهمیت ماه رجب می فرماید: خدای متعال در آسمان هفتم، فرشته ای به نام «داعی» قرار داده است. هر گاه ماه رجب فرا رسد، آن فرشته دعوت کننده، هرشب تا به صبح گوید «خوشا به حال کسانی که به ذکر الهی مشغولند، خوشا به حال کسانی که با میل و رغبت تمام، رو به سوی درگاه خدا آورند». و خداوند می فرماید: «من همنشین کسی هستم که با من همنشین باشد، مطیع کسی هستم که فرمان مرا ببرد و آمرزنده ام کسی را که از من طلب آمرزش کند. این ماه رجب ماه من، بنده هم بنده من، و رحمت هم از آن من است، هرکس مرا در این ماه بخواند، پاسخ مثبت دهم و هرکس از من چیزی بخواهد به او عطا کنم و هرکس از من هدایت جوید، هدایتش کنم. من این ماه را وسیله ارتباط بین خود و بندگانم قرار داده ام. پس هرکس به آن چنگ زند به من می رسد»…
روزه داری در این ماه ، مورد تأکید قرار گرفته و اجر و پاداش بسیاری برای روزه داران پیش بینی شده است .
امید که در زمره ی رجبیون قرار بگیریم .
یاحق

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>