بازیگر پیشکسوت سینما : بردن پیام سیدالشهدا به جوامع و جهان وظیفه ماست

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که در مسیر پیاده روی اربعین با زائران همراه شده است ، گفت: حضرت امام حسین(ع) بزرگترین شهید تاریخ بشریت است. وظیفه ما بردن پیام ایشان برای جوامع و جهان و توضیح این نکته است که ایشان چرا قیام کردند و چرا شهید شدند.

این بازیگر پیشکسوت با تاکید بر این که ما مردم ایران از کودکی تا لب گور حسینی هستیم ، اظهار داشت: من اینجا حضور گسترده مردم را دیدم که نشان می‌دهد سیدالشهدا مرد بی نظیر همه تاریخ است.

وی با بیان این که حضرت امام حسین(ع) بزرگترین شهید تاریخ بشریت است ، افزود: همه مجاهدت‌های سالار شهیدان برای این بود که دین حضرت رسول را نگه دارد. روزی که به کربلا آمد فرمود: اگر دین محمد با کشته‌ شدنم پایدار می‌ماند، پس ای شمشیرها! مرا دریابید. او تا روزی که شهید شد سر قولش و تعهدش ماند.

ارجمند با اشاره به جمله «هیهات من الذله» تاکید کرد: این گفته جمله بزرگی است که جهانیان تازه فهمیده اند چه معنایی دارد. دکتر شریعتی هم گفته است آنها که رفتند کار حسینی کردند، آنها که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی هستند. این جمله خیلی حرف مهمی است. بردن پیام سیدالشهدا به جوامع و جهان وظیفه ماست که باید انجامش دهیم. باید توضیح دهیم که امام حسین(ع) چرا قیام کرد و چرا شهید شد و چرا ما مثل پروانه این طور دورش می چرخیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>