پارکینسون ، طوفان سینمای ایران را از ما گرفت

 بازیگر پیشکسوت سینما در سن ۷۴ سالگی پس از چندسال مبارزه با بیماری پارکینسون دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

به گزارش پایگاه خبری رخصت پهلوان آنلاین  ، رضا صفایی پور معروف به طوفان بعدازظهر یکشنبه ۲۶ آذرماه به علت بیماری پارکینسون در منزل شخصی اش درگذشت و این بیماری طوفان سینمای ایران را از ما گرفت.

هنگامه صفایی پور فرزند این هنرمند فقید به خبرنگار ما گفت: هنوز رفتن پدر را باور ندارم ولی چاره ای جز تسلیم در برابر اراده پروردگار متعال نخواهیم داشت .

وی اظهار داشت :  مراسم تشییع پدرم روز سه شنبه ۲۹ آذرماه پس از تشریفات قانونی انجام خواهد شد و ساعت دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد گردید.

رضا صفایی‌پور در تهران زاده شد. وی فارغ‌التحصیل دیپلم رشته ادبی است. فعالیت خود را با کشتی کج شروع کرد و بعد از چند مقام قهرمانی در ورزش، وارد سینما شد و با نام طوفان به شهرت رسید.

صفایی‌پور فعالیت خود را به صورت جدی در سال ۱۳۴۲ وقتی که سال ۱۴ سن داشت آغاز کرد و به عنوان ورزشکار بدل‌کار در فیلم «ترس و تاریکی» محمد متوسلانی حضور یافت.

پس از انقلاب با فیلم سینمایی «میرزا کوچک‌خان» در سال ۱۳۶۲ به بازیگری بازگشت و با حضور در فیلم‌های «فصل خاکستری»، «شکار در شب»، «پلاک» و «ضربه آخر» کم‌کم به شهرت رسید . مجموعه تلویزیونی «سیمرغ» محصول سال ۱۳۷۱ نخستین نقش‌آفرینی وی در تلویزیون است.

از آثار شاخص وی می توانیم به خط آتش ، سحرگاه پیروزی ، چشم عقاب ، پرچم قلعه کاوه ، جهنم سبز ، پوتین و…. اشاره
کنیم .

زنده یاد صفایی پور برای بازی در فیلم پرچم قلعه کاوه به عنوان بهترین بازیگر در جشنواره لس آنجلس انتخاب شد . از وی هم اکنون فیلم گیج گاه بر پرده سینما است .

رخصت پهلوان آتلاین ، ضایعه درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به جامعه هنری به ویژه خانواده محترمش تسلیت می گوید .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>