رئیس هیات پهلوانی استان تهران : فرهنگ غنی پهلوانی باید توسعه یابد

بزرگان ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان تهران به همراه جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران فیروزکوه با حضور در زورخانه پوریای ولی روزی بیاد ماندنی را در ورزش شهرستان فیروزکوه رقم زدند .

ورزش پهلوانی و زورخانه ای که قدمتی به وسعت تاریخ در ورزش کشور ما دارد امروزه نزد یکایک مسئولین ، دست اندرکاران ، پیشکسوتان و ورزشکاران از جایگاه خاصی برخوردار است. در این ورزش سنتی و جذاب که ریشه در تار و پود ما ایرانیان دارد ، دینداری ، قدرت ، شجاعت ، معرفت ، گذشت ، ایثار و جوانمردی نزد یکایک پهلوانان و ورزشکاران این رشته به خوبی مشهود است.

به گزارش پایگاه خبری رخصت پهلوان آنلاین ، روز گذشته در مراسم با شکوهی که جلوه هایی از تقدیر ، تکریم و سپاس در آن به چشم می خورد بزرگانی چون حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه ، مهندس محمد حیدری منش فرماندار ، مهندس علیرضا صادقی شهردار ، امیر عرب رییس هیأت ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان تهران ، کیانوش گرامی هنرمند محبوب سینما ،حاج رضا قدیانی اسطوره ورزش زورخانه ای ، حاج احمدبابایی پیشکسوت ارزنده ورزش ، حجت اله گودرزی داور بین المللی کشتی ، احمد ملاجعفری شهردار اسبق فیروزکوه ، مهندس شفیعی مدیریت سن ایچ ، مهندس همتی شهردار باقرشهر ، اعضای شورای اسلامی شهر فیروزکوه ، محمد کریمی نویسنده و صاحب امتیاز نشریه وزین رخصت پهلوان ، روسای هیأتهای ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان تهران و جمعی از علاقمندان به این رشته ورزشی با حضور در زورخانه پوریای ولی روزی بیادماندنی را در ورزش شهرستان فیروزکوه رقم زدند.

این مراسم که با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی آغاز گردید.

ابتدا دکتر زمان ایلکا مسئول امور فرهنگی هیأت باستانی و عضو اسبق شورای اسلامی شهر فیروزکوه ضمن خوش آمدگویی به حاضرین با صدای زنگ گوش نواز مرشد غربای مقدم مراسم تجلیل از بزرگان ورزشی را آغاز کرد.

ابتدا ورزشکاران این رشته پهلوانی با نظم خاصی وارد گود زورخانه پوریای ولی شدند و با اجرای بسیار زیبا و دلنشین ورزشی خود گرمی خاصی به سالن بخشیدند که مورد تشویق حاضرین قرار گرفته اند .

آنگاه امیر عرب رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای که خود از نخبگان و صاحب نامان این رشته اصیل ورزشی به شمار می رود طی سخنانی گفت : به همت تمامی زحمتکشان این رشته و کمیته های فعال این هیأت توانستیم طی مدت کوتاهی از رتبه هجدهم استانی به رتبه دوم و سوم استانی صعود کنیم که این امر به همت ورزشکاران و دست اندکاران این هیات میسر شد.

عرب که صفات جوانمردی در آن به خوبی مشهود است افزود : هدف اصلی ما جذب نوجوانان و جوانان در سراسر ایران اسلامی هست که باید بستری مهیا کنیم برای توسعه فرهنگ اصیل پهلوانی و زورخانه ای که امیدوارم تمام دوستان و همکاران خوبم ما را در این امر خطیر همراهی کنند.

در ادامه این مراسم به پاس خدمات ارزنده و ماندگار امیر عرب رییس هیأت ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان تهران، مهندس علیرضا صادقی شهردار موفق ،متعهد و ورزش دوست فیروزکوه ، سیروس ملاجعفری کارشناس و نویسنده ورزشی و همچنین جمعی از روسا و دست اندرکاران این رشته هدایایی به رسم یادبود به آنها اهدا گردید.

این مراسم که با حمایت همه جانبه مهندس علیرضا صادقی شهردار فهیم فیروزکوه و با همکاری حسن نام آور رییس اداره ورزش و جوانان و همچنین پشتکار و درایت مردان خستگی ناپذیر این رشته ورزشی غربا مقدم رییس هیأت ، سید مرتضی حسینی یکی از خیرین و پیشکسوتان این رشته ورزشی و همچنین محسن همدانی نائب رییس فعال این رشته ورزشی و پیشکسوتان ارزنده این رشته، جهانگیر ضرابپور،فیروز ایلکا برگزار گردید.

بعد از اتمام این مراسم حاضرین و مهمانانی که از راه دور و نزدیک در این مراسم شرکت کردند در ضیافت شامی که توسط شهرداری فیروزکوه تدارک دیده بود حضور یافتند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>