معرفی ورزش زورخانه ای در آثار تلویزیونی

عمودیها» یک مجموعه ۳۰ قسمتی با بازی محمد عمرانی، زهرا سعیدی، مهرداد ضیایی، شیوا خسرو مهر، مسعود شریف، سعید کریمی, مهشید جوادی و سجاد دیرمینا و … . بود که سال گذشته روی آنتن رفت.
«عمودی ها» روایت قصه همان شهروندان گرفتار آمده در آپارتمان هایی است که هر روز مثل قارچ در کلانشهرهای ما سر بر می آورند.
خانه های سنتی و باغچه های قدیمی خاطره انگیز تهران که همگی کارت هویت و شناسنامه« طهران قدیم » هستند، یک به یک تخریب می شوند و از دل آنان برج ها و مجتمع ها و بلوک ها بیرون می آیند .
شهروندانی که به خیال شروع یک زندگی تازه و مسالمت آمیز به این خانه های عمودی نقل مکان می کنند و چنان در محاصره انواع مشکلات و بداخلاقی ها گرفتار می آیند که حتی تصورش را هم نمی کردند.

نمایی از سریال عمودی ها


«عمودی ها» قصه این بداخلاقی ها است در قالب یک مجموعه تلویزیونی که یک طنز موقعیت است .
تیمور شکاری به تازگی خانه پدری و قدیمی خود را در یکی از محلات سنتی تهران فروخته و به اصرار خانواده به یکی از مجتمع های نوساز تهران نقل مکان کرده است.
تیمور که با مناسبات و مقررات آپارتمان نشینی آشنایی ندارد باعث ایجاد مشکلاتی برای خودش و ساکنین مجتمع می شود.
او قصد دارد مقررات را آنطور که دوست دارد تفسیر کند.
اما در بخش دیگری از این سریال تصاویری از ورزش زورخانه ای هم گرفته شده است که نشان دهنده اهمیت این ورزش در بین آحاد مردم بوده است و خوشبختانه تهیه کننده و کارگردان این سریال با قدرت به این موضوع پرداخته و به اثرات این ورزش در زندگی اجتماعی و فردی اشاره کرده است.
بسیار جای خوشحالی است که در فضای کنونی بسیاری از هنرمندان و اهالی سینما به موضوعاتی از این دست می پردازند و زمینه معرفی آن به جامعه و به ویژه نسل جوانان را ایجاد می کنند.
در سریال عمودی ها نمایی از زورخانه مسلم ابن عقیل واقع در یافت آباد با حضور بازیگران این سریال به تصویر کشیده شده است که در قسمتهایی از این سریال پخش خواهد شد .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>