سرمربی تیم کشتی پهلوانی کره جنوبی: امنیت و آرامش را در ایران حس کردم

سرمربی تیم کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای کره جنوبی در بجنورد گفت: از همان ابتدا که وارد ایران شدم، امنیت و آرامش را احساس می‌کنم و هیچگونه حس نگرانی وجود ندارد.

جون کیم با اشاره به حضور تیم کره جنوبی در مسابقات بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در بجنورد اظهار کرد: از این‌که به ایران سفر کرده ایم بسیار خوشحال و خرسندیم و امیدواریم در این دوره از مسابقات عنوان خوبی کسب نمائیم .

وی افزود: برخورد مردم ایران بسیار خوب است و همین مسئله باعث شده تا به میان مردم برویم و با آنها گفتگو کنیم .

سرمربی تیم کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای کره جنوبی همچنین درباره آشنا شدن خود با این ورزش گفت: از سال ۲۰۰۵ با ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای آشنا شدم و از سال ۲۰۱۵ نیز این ورزش را در کره جنوبی راه‌اندازی کرده و به طور جدی آن را پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: پس از راه‌اندازی ورزش پهلوانی در کره، در مسابقات تبریز در سال ۲۰۱۵، سنندج و جاکارتا در سال ۲۰۱۶ و همچنین در رقابت‌های فیلیپین در سال ۲۰۱۷ شرکت داشتیم و هم اکنون به ایران آمدیم تا در بجنورد با دیگرا رقیبان در مسابقات ورزش های زورخانه ای به رقابت بپردازیم.

این ورزشکار پهلوانی در ادامه از آشنایی نسبی خود با ورزش زورخانه‌ای گفت و افزود: ورزش‌های پهلوانی در ایران باستان برای آمادگی جنگاوران و ارتش کشور مورداستفاده قرار می‌گرفته و آمادگی این افراد را تأمین کرده است.

این مربی درباره استقبال از این رشته ورزشی در کشور کره جنوبی گفت : پس از راه‌اندازی آکادمی رشته پهلوانی در کره جنوبی از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۶۰ ورزشکار جذب این رشته شدند که ۱۰ تن از آنان در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند.

جون کیم از حضور ۳ ورزشکار کره جنوبی در این رقابت‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: این ورزشکاران در کشتی پهلوانی و رشته کباده کشی حاضر می‌شوند و به رقابت می‌پردازند.

وی تیم‌های ایران و آذربایجان را ازجمله تیم‌های صاحب‌عنوان این رشته بیان کرد و افزود: امیدواریم تا مقام سوم را از سوی ورزشکاران کره جنوبی کسب کنیم.

گفتنی است سومین دوره مسابقات بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به میزبانی بجنورد از ۳۰ دی‌ماه تا ۲ بهمن‌ماه با حضور ورزشکاران ۲۰ کشور برگزار می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>