محمد برسوزیان: زورخانه مسجد دوم است

محمد برسوزیان بازیگر و تهیه کننده سینما گفت: مردم کشورمان در اقصی نقاط از دیرباز ورزش های
زورخانه ای را انجام داده و این ورزش در برخی از استانها از جمله تهران ، خراسان، یزد، قزوین و… تاریخچه خوبی دارد و ورزشکاران خوبی را درسطوح مختلف حرفه ای و قهرمانی تحویل جامعه داده است.
او افزود :خوشبختانه با وجود رشته های ورزشی وارداتی، بسیاری از جوانان کشورمان در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و جای شکر است که این جوانان علاوه بر فعالیتهای ورزشی در حوزه اخلاق نیز سرآمد هستند.
بازیگر خوشنام کشورمان به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت :سفر های استانی با رخصتی ها باعث می شود بیشتر با ورزش زورخانه ای آشنا شویم و نگاه هنری خود را به ورزش تعمیم دهم .
او پیوند ورزش و هنر را مورد تاکید قرار داد و با بیان این موضوع که برای حفظ ورزش ملی کشورمان باید جامعه هنری بیشتر در این حوزه ورود پیدا کنند ،گفت: برنامه ریزی های لازم برای ترغیب مردم به انجام ورزش های همگانی و همچنین ورزش های زورخانه ای باید در دستور کار قرار گیرد.
بازیگر فیلم بارانداز خاطر نشان کرد: بسیاری از هنرمندان اعلام آمادگی نموده اند که هر گونه همکاری را برای گسترش ورزش های زورخانه ای صورت دهند و این مهم فقط نیاز به برنامه ریزی است.

برسوزیان در کنار امیریان خیر و حامی ورزش


او همچنین در خصوص گسترش ورزش زورخانه ای در سراسر کشور به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت : مردم ایران برای حضور در زورخانه ها و انجام ورزش های باستانی بسیار راغب تر هستند مشروط براینکه جذابیتهای این ورزش به نمایش گذاشته شود.
برسوزیان گسترش ورزش زورخانه ای با کمک جامعه هنری را مورد توجه قرار داد و با استقبال از هرگونه همکاری با خانواده ورزش زورخانه ای گفت: در فرهنگ مردم ، زورخانه مسجد دوم است و در آن هم تربیت روح صورت می گیرد و هم پرورش جسم و به نوعی عبادت است .
او به نتایج اخلاقی این ورزش اشاره کرد وگفشت: ورزشکاران در زورخانه به حضرت علی (ع) اقتدا می کنند که الگو و اسوه این ورزشکاران است .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>