آموزش ورزش های زورخانه ای در زندان های استان اردبیل

– رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل گفت: برای حفظ سلامتی زندانیان ورزش زورخانه‌ای در زندان‌های این استان آموزش داده می‌شود.

محمد شهبازعلیزاده با تاکید بر ضرورت توسعه ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در زندان‌های استان اردبیل افزود: با توجه به بعد فرهنگی و معنوی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی توسعه و گسترش این ورزش نقش مهمی در ارتقای سلامت روانی و جسمی زندانی‌ها خواهد داشت.

وی اظهارداشت: ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ورزش باستانی بوده و دارای هویت ایرانی و اسلامی است و تنها ورزشی است که فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در آن به صورت عینی ترویج داده می‌شود.

رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل اضافه‌کرد: این هیات برای تجهیز زندان‌های استان به تجهیزات و ادوات مورد نیاز این ورزش اعلام آمادگی می‌کند.

شهبازعلیزاده ادامه‌داد: علاوه بر این این هیات آمادگی اعزام مربیان و مرشدان خبره استانی را برای آموزش زندانیان و کارمندان آن مجموعه را نیز دارد.

وی با اشاره به نقش زورخانه‌ها در ترویج فرهنگ حسنه گلریزان بیان‌کرد: با توجه به اینکه در گذشته‌های دور جشن‌های گلریزان برای آزادی زندانیان مالی و تهیه جهیزیه در زورخانه‌ها انجام می گرفت، انتظار می‌رود ستاد دیه در ترویج این فرهنگ حسنه در زورخانه‌های استان با همکاری این هیات اهتمام داشته باشد.

ورزش‌های باستانی یا زورخانه‌ای از قدیمی‌ترین مظاهر فرهنگ باستانی ایران بشمار می‌رود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>