رئیس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای: هدف نهایی حضور درالمپیک است

رییس فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: هدف نهایی ما حضور این رشته در بازی‌های المپیک است و اگر چه تحقق آن بسیار مشکل و دیرهنگام خواهد بود اما باید به تدریج و با برنامه‌ریزی پیش بروم.

«محسن مهرعلیزاده» در جمع خبرنگاران در بجنورد اظهار داشت: پس از تشکیل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی همه ساله در کنار کارهای آموزشی به توسعه ساختاری این ورزش در کشورهای مختلف می‌پردازیم. یکی از عوامل توسعه ساختاری برگزاری مسابقات قهرمانی جهان است که هر چهار سال یکبار تکرار می‌شود. سومین دوره از این رقابت‌ها در بجنورد نسبت به دوره های قبل از نظر تعداد ورزشکاران و کشورهای شرکت کننده بهتر برگزار شد.

وی افزود: تلاش کردیم تا بتدریج این رشته را از حالت نمایشی به رقابتی تبدیل کنیم و بر جذابیت، جوان پسندی، هیجان و رقابت‌پذیری این رشته بیافزاییم که اقدامات ارزشمندی در این عرصه انجام شد. همچنین سال‌های گذشته کمیسیونی با عنوان فراملی کردن ورزش زورخانه‌ای در سازمان وقت تربیت بدنی تشکیل شد که ۶۰ نفر در آن جمع حضور داشتند. در آن بازه زمانی ۲ کار اساسی انجام شد تا این رشته را از نظر فنی تعریف کنیم و از نمایشی به رقابتی تبدیل شود یعنی در نحوه امتیازبندی و داوری تغییراتی ایجاد کردیم. مساله دوم توسعه سختاری بود که با تشکیل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای این امر تحقق بخشیده شد.  

رییس فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای ادامه داد: این فدراسیون جهانی به توسعه کارهای آموزشی در کشورهای مختلف و عضوگیری  و ایجاد  فدراسیون‌های ملی در کشورها پرداخت. در این مدت با ۸۵ کشور در این زمینه رایزنی کردیم تا با این رشته آشنا شوند. اکنون برای ۱۲۰ کشور هدف‌گذاری کردیم تا از میان آنان حداقل ۸۰ کشور دارای فدراسیون ملی باشند و نیز برخی از قوانین بین‌المللی چون دوپینگ و عضویت در سازمان‌ها و مجامع بزرگ ورزشی را پذیرفتیم تا زمینه ورود به بازی المپیک را فراهم کنیم. هدف نهایی ما حضور در المپیک است و گرچه تحقق آن دیر صورت می‌پذیرد اما باید بتدریج جلو برویم.

وی خاطرنشان کرد: باید برای عضویت کشورها و توسعه این رشته حمایت‌های مالی خوبی داشته باشیم، زیرا ورزش زورخانه‌ای شناخته شده نیست و کشوری که بدنبال توسعه ارزش‌های فرهنگی است باید در آن رشته هزینه کند. امیدوارم روزی این ورزش در قاره‌های مختلف شناخته شود.  

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>