صفایی پور: رهنمودهای ورزش زورخانه‌ای برای همه می‌تواند مورداستفاده باشد

رضا صفایی پور بازیگر اکشن کار سینمای ایران با بیان اینکه آنچه که از نیاکان ما برایمان به میراث گذاشته شده باید پاس داشته شود، از ورزش زورخانه ای به عنوان منبع غنی از فرهنگ نام برد و گفت: رهنمودهای ورزش زورخانه‌ای برای همه می‌تواند مورداستفاده باشد.
صفایی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: امروز افتخار پیدا کردم که در زورخانه ی مسلم ابن عقیل یافت آباد حضور داشته باشم و از نزدیک با این ورزش و فرهنگ غنی آن آشنا شوم .
این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این موضوع که ورزش باستانی از ابعاد مختلف هنری تشکیل شده است گفت:تمام بخش های ورزش ملی و مذهبی کشورمان می تواند موارد استفاده ای بسیار اثر گذاری داشته باشد .
بازیگر سریال سیمرغ به جاذبه های این ورزش اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: موسیقی، معماری، ادبیات ،اخلاق، فرهنگ ، شعر و… همگی زوایای کارشناسی بسیار غنی دارند که می شود ساعتها در مورد شان صحبت کرد.

تالار قصرپارسیان – سالگرد نشریه رخصت پهلوان

صفایی پور در ادامه سخنانش همچنین به نگاه اخلاقی و پرورشی ورزش باستانی اشاره کرد و افزود : آیین های ویژه ای که در این ورزش به طور جدی پیگیری می شود می تواند باعث تحولات افراد باشد و نکته جالب اینکه رهنمودهای ورزش زورخانه‌ای برای همه می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
وی ادامه داد : فرهنگ ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، فرهنگ غنی اسلامی است که نه تنها در عرصه ورزش، بلکه در سطح جامعه ما می‌تواند گسترش پیدا کند.
بازیگر فیلم پرچم های قلعه کاوه تاکید کرد: همه در جامعه باید اخلاق نیکو، روحیه مردانگی، محبت، دینداری و ولایت‌مداری داشته باشند و رهنمودهای این رشته ورزشی برای همه می‌تواند مورد استفاده باشد. ما باید افتخار کنیم که این فرهنگ غنی در کشور ما موجود است و توسط ورزشکاران زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، به معرض نمایش گذاشته می شود.
او توصیه به گسترش ورزش زورخانه ای کرد و نقش جامعه هنری را در این بین بسیار مهم خواند و افزود : گسترش این ورزش بسیار خوب است لذا امیدواریم در سطح کشور فرهنگ‌سازی شده و تمامی اقشار به این ورزش روی بیاورند.
او درادامه گفت : از زمانی که ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی رشته نخست کشورمان بوده است زمان زیادی نمی گذرد. از دل همین ورزش اسطوره های ورزشی واخلاقی نام آوری به تاریخ ایران تقدیم شدند افرادی که در ورزش و جامعه زبانزد خاص وعام شدند .
این هنرمند ادامه داد : باتوجه به شرایط کنونی جامعه و جهان و تعریف جدید اخلاقی و فرهنگی می توان از آموزه های اخلاقی و فرهنگی این ورزش بهره گرفت و در بخشهای مختلف تربیتی مورد استفاده قرار داد .
او احترام به پیشکسوت و حمایت و هدایت جوانان جامعه به عنوان یک شهروند موثر را یکی از تاثیرات مثبت این ورزش دانست و خاطر نشان ساخت :نکته های اخلاقی مستتر در این ورزش باید باز آموزی شود تا نسل جوان نگاه ویزه تری به این ورزش داشته باشند.

محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>