اکبر برجسته :صحبت از ورزش پهلوانی یک شاهنامه می‌شود

پیشکسوت عرصه مرشدی به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت: اگر درخصوص گذشته ورزش زورخانه‌ای صحبت شود، باید یک شاهنامه نوشت، زیرا در گذشته ورزشکاران باستانی‌کار به معنای واقعی کلمه انسانیت به خرج می‌دادند.
اکبر برجسته که از پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است، اظهار داشت: این ورزش سنتی سینه به سینه به ما رسیده و حتی از زمان کوروش این ورزش در ایران فعالیت داشته است و قهرمانان زیادی از این ورزش رشد یافته‌اند.
این پیشکسوت ورزش زورخانه‌ای با بیان اینکه اگر در خصوص ورزش زورخانه‌ای صحبت شود باید یک شاهنامه نوشت، خاطرنشان کرد: در زمان گذشته حدود ۵۰ نفر به طور یکپارچه در گود به ورزش باستانی می‌پرداختند و گود زورخانه در آن زمان به صورت امروزی نبود، بلکه از خاک رس درست شده و ورزشکاران در گود با سختی ورزش می‌کردند.
مرشد برجسته ادامه داد: در آن زمان ورزشکاران باستانی‌کار توجه ویژه‌ای به اشخاص بی‌بضاعت نشان می‌دادند و مبالغی را به گونه‌ای به آنها می‌دادند، تا مبادا خجالت بکشند؛ این از نظر انسانیت نیز بسیار حائز اهمیت بود.
مرشد زورخانه قدیمی نیرو شادی در جمع اهالی زورخانه ادامه داد : رشته باستانی با نام امام علی (علیه‌السلام) عجین شده است و همین ویژگی باعث شده تا این ورزش از اهمیت ویژه ای برخودار شود .
وی با بیان اینکه از کشورهای مختلف برای یادگیری این رشته به زورخانه‌های ایران می‌آمدند، افزود: به دلیل علاقه زیاد جوانان در گذشته به رشته باستانی از کشور‌های مختلف برای یادگیری این رشته ورزشی زورخانه‌های ایران می‌آمدند و وقتی با اخلاق خوب باستانی‌کاران ایرانی مواجه می‌شدند، تحت تاثیر قرارمی‌گرفتند، خوشبختانه این رفتار و اخلاق در حال حاضر نیز در زورخانه‌ها وجود دارد.
این پیشکسوت ورزش پهلوانی درخصوص راهکار تلاش برای جذب جوانان علاقمند نیز گفت: این ورزش با نام اهل‌بیت (ع) نیز همراه بوده است و تنها راه حل جذب جوانان علاقمند به ورزش سنتی و اخلاقی پهلوانی تشویق و برنامه‌ریزی برای جذب آنها به زورخانه‌هاست.
اکبر برجسته در پایان از حمایت رخصتی ها و تلاش آنها در جهت رشد و شکوفایی این ورزش تشکر کرد .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>