سلمان قهرمانی : باید از ورزش پهلوانی حمایت بیشتری به عمل آید

سلمان قهرمانی گفت: ورزش زورخانه ای تاریخ و هویت ایرانی را در خود دارد و در جهان به عنوان میراث اصیل ایرانی شناخته می‌شود.
وی در گفت و گو با خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین با بیان اینکه توجه به ورزش قهرمانی و پهلوانی هر دو با هم باید در دستور کار قرار گیرد، اظهارداشت: توجه به ورزش قهرمانی و پهلوانی که با فرهنگ ایرانیان سازگاری دارد، در ترویج فرهنگ دینی و اخلاق ورزشی تاثیر بسزایی دارد.
قهرمانی با تاکید بر ترویج ورزش زورخانه ای گفت: این ورزش در بین رشته‌های ورزشی از لحاظ مسائل معنوی و روح پهلوانی جایگاه خاصی دارد و پیشکسوتان آن همواره الگوی ادب و اخلاق در جامعه هستند.
این ورزشکار افزود: سجایای اخلاقی نیکو، مردانگی و فتوت که در پهلوانان وجود دارد، در این دنیا ماندگار بوده و افتخار محسوب می‌شود لذا باید حمایت بیشتری از این ورزش وی ادامه داد: این صفات باید در وجود همه جوانان تقویت شود که یکی از راه‌های آن توجه به ورزش پهلوانی و زورخانه ای است.
قهرمانی اضافه کرد: فرهنگ پهلوانی مترادف با منش جوانمردی و معرفت و محبت به همه انسان‌ها بوده و هرگاه این خوی و خصلت در جامعه نهادینه شود، سلامت و عزت افزون می‌شود.
او با بیان اینکه ورزش زورخانه ای در واقع هویت و نماد ورزش ایران است، گفت: در شرایط کنونی با توجه به ورود رشته های وارداتی، توسعه ی این ورزش واقعا سخت و دشوار است و این دشواری در خصوص مدیریت زورخانه ها هم بیشتر می شود اما واقعیت این است چون این ورزش نماد و هویت ورزش ایران محسوب
می شود، هیچگاه فراموش نخواهد شد .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>