نیازمندان را دوست داشته باشیم

نوروز در راه است؛ خانه هایمان را تکاندیم و کم کم در فکر تهیه هفت سین هستیم اما فراموش نکنیم، نیازمندان را دوست داشته باشیم و حمایت کنیم.
نم نمک از هر کوی و برزنی بوی بهار به مشام می رسد؛ خانه تکانی ها نیز درحال انجام است.
دست زن و فرزندمان را گرفتیم و برای خرید عید به بازار رفتیم؛ راستی آیا به همان اندازه که نه، یک صدم آنچه به فکر اهل و عیال خود بودیم، به قشری فکر کردیم که سفره هر شب آنان یک رنگ است؟
مرور می کنم داستان تلخ زوجی جوان را که اخیرا بر اثر تصادف روی موتورسیکلت جان خود را از دست داده و دو طفل خردسال این زوج، جان سالم از این تصادف به در برده بودند. یکی از بستگان این زوج مرحوم گفته بود وقتی برای تخلیه خانه استیجاری آنان به محل سکونت شان رفت، متوجه شد آنان حتی یک بخاری برای گرم کردن خود نداشتند و از شعله گاز خوراک پزی برای این کار استفاده می کردند.
این یعنی در اطراف ما افرادی هستند که شاید اگر اغراق نباشد به نان شب خود محتاجند؛ بیاییم همدیگر را ، اول همسایگان و آشنایان و سپس اطرافیان نیازمند خود را دریابیم تا خدای نکرده بعد از نبودشان اینگونه تاسف نخوریم.
نیازمندانی اگر نیک بنگریم در همین حوالی خودمان هستند که برای تأمین حداقل خوراک و پوشاک و مسکن درمانده اند؛ همان هایی که دنبال یک لقمه بخور و نمیر هستند، همین!بسیاری از ما که به بهانه خانه تکانی نوروزی ممکن است دیگر به تعدادی از وسایل و لوازم خانگی نیازی نداشته و برای دورریختن آنها با دغدغه مواجهیم ، می توانیم این وسایل را برای کمک به نیازمندان ببخشیم.
داخل کوچه خود ما صدای فقر می شنویم، به گوش می رسد اماگاهی آنرا نمی شنویم. صدای کف گیری که به تک دیگ خالی خورده و مادر خانواده را آزار می دهد که چرا شب عید نمی تواند مانند بسیاری از مادران برای فرزندانش سبزی پلو با ماهی درست کند.
بیاییم گلها را آب دهیم تا شاهد شکوفایی دوباره باشیم ،آب ماهی ها را عوض کنیم، چشم هایمان رابشوییم و غبار از دل بگیریم ،کینه ها را فراموش کرده و به دیدار دوستان برویم.
فرصتی تا نوروز نمانده است ، بیائیم با همت والای خود ایام زیبای نوروز را برای خانواده های نیازمند نیز خاطره انگیز و رویایی بسازیم.
اگر به هم کمک کنیم و همدیگر را دریابیم و اگر اجازه دهیم مهربانی سبز شود، پرستوها مطمئنا بازخواهند گشت و روی سقف چوبی تراس خانه مادربزرگ ها آشیان خواهند ساخت. آسمان آبی و همه جا زیبای زیبا خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>