مشکلات مالی زورخانه داران و مرشدان به خاطر کرونا همچنان ادامه دارد

دبیرکل فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور گفت: در بحران کرونا تعدادی از زورخانه داران و مرشدان به خاطر تعطیلی فعالیت فیزیکی این مکان ها متضرر و دچار مشکل مالی شدند که برای کمک به آنها به همکاری مسوولان و خیران نیاز است .

محمد جعفرپور افزود: در وضعیت کنونی و بعد از عبور از بیماری کرونا باید جامعه ضرر دیده، شناسایی و با بودجه های مختلف دولتی به خصوص مشارکت خیران و علاقه مندان مورد حمایت قرار گیرند.
وی ادامه داد: در این خصوص تاکنون با مسوولان ورزش کشور، استانها ، ادارات ورزش و جوانان ، هیات های استانی و عنایت خاص پیشکسوتان این ورزش ارزشی و فرهنگی پیگیری شده که امیدواریم به ثمر بنشیند.
دبیرکل فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای تصریح کرد: بررسی مشکلات مادی زورخانه داران و مرشدان و سایر عوامل این رشته پرمخاطب در حال بررسی دقیق است که اطلاع رسانی می شود.
جعفر پور گفت: برای حل مسائل همواره شاهد حضور و مشارکت خیران در این بخش بودیم و بدون شک در شرایط فعلی هم خیران و مسوولان به یاری این ورزش و کمک به زورخانه داران و مرشدان می رسند.
تاکنون مشخصات ۱۶ هزار باستانی کار از رده سنی نونهالان تا بزرگسالان ۳۱ استان جمع آوری و در سامانه این فدراسیون ثبت شده است.
این افراد در ۹۵۰ زورخانه مشغول ورزش پهلوانی و زورخانه ای هستند و گسترش فعالیت های کمی و کیفی، جزو برنامه های فدراسیون در سال جاری است که به مرور اطلاع رسانی می شود.
وزرش زورخانه ای در ایران قدمت سه هزار ساله دارد و با توجه به زورخانه خیابان قیام یزد، سابقه آن با صبغه دینی و فرهنگی مردم این استان به حدود ۷۰۰ سال می رسد.
این رشته مجموعه حرکت های ورزشی با اسباب و بی اسباب، آداب و رسوم مربوط به آنهاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته های دور رواج داشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>