پایان شعبان و حلول بهار رمضان

شعبان به پایان رسید . غفلت نکن مسلمان ، ماه شعبان، ماه دعا و ماه عبادت به پایان رسید . پیغمبراکرم در صلواتی تا آخر عمر، ماه شعبان را بزرگ مى‌داشت و در مقابل ماه شعبان خضوع مى‌کرد و عادت داده بود خودش را به صیام و قیام در ماه شعبان..

ماه شعبان، ماهی است که در آن اعیاد بسیاری که هر کدام از آن‌ها منبع و مبدأ تحولات عظیم و فراگیر درونی، بیرونی، نفسانی، قلبی و روحی می‌توانند باشند، نهفته است. از این جهت که این ماه متصل به ماه مبارک رمضان است گویی بزرگ‌ترین خیز در حوزه عبودیت که دست‌یابی به مبدأ ولایت است، در این ماه اتفاق می‌افتد.
و در این ماه عظیم الشان، میلاد بزرگانی از تبار مولای متقیان است، از تولد امام حسین (ع) و دیگر ائمه تا نیمه ارزش ماه شعبان و ورود به ماه پرفیض و برکت رمضان به قدری است که پیامبر اسلام برای پایان شعبان خطبه ای و برای آغاز رمضان نیز دعایی داشتند .

سلمان گفت: در روز آخر شعبان پیامبر (ص) براى ما خطبه‏اى در فضیلت ماه رمضان قرائت و در خطاب خویش به ما فرمود: اى مردم به راستى ماه بزرگ و مبارکى بر سر شما سایه افکنده، ماهى که در او شبى است که از هزار ماه بهتر است، که خداوند روزه‏اش را فرض و واجب نموده و به پا داشتن عبادات شبش را به طور استحباب مقرر فرموده است، کسى که تقرب جوید به خداوند، به انجام نافله خیرى، مثل آن است که در غیر ماه رمضان فریضه‏اى انجام داده باشد و این ماه، ماه صبر است و صبر هم اجر و ثوابش بهشت است.

و ماه روزه، ماه مواسات و برابرى است، ماهى است، که رزق مؤمن در آن زیاد مى‏گردد، ماهى است که اولش رحمت و وسطش مغفرت و آمرزش، آخرش آزادى از آتش جهنم است، این ماه براى مؤمن بهره و منفعت است، براى منافق خسارت و ضرر.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>