قصری :زندگی، اگر زندگی است با نام بزرگان دین است

آنچنان سوزی در نوحه هایش دارد که دل همه را به لرزه در می آورد.
در مدح و ثنای پیرغلامان ، مداحان و خادمان عصمت وطهارت(ع) ، همین بس که امام صادق(ع) در وصف آنان می‌فرماید: «مَن قالَ فِینا بَیتَ شِعرٍ بَنَی اللّه‏ُ تعالی لَهُ بَیتا فی الجَنّهِ. یعنی هرکه درباره ما یک بیت شعر بگوید، خداوند متعال در بهشت یک خانه برایش می سازد».

همچنان که «حاج آقا علی قصری »، مداح ، خادم و پیر غلام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با بیش از ۵۰ سال نوکری در دستگاه ائمه خود را لایق چنین صفتی نمی داند .
هر چند این خادمان خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، نام خود را به «غلامی» انسان‌های بزرگی گره می‌زنند که اجر «محب» بودنشان به اندازه‌ی عبور از درهای زیبای بهشت می‌ارزد؛ آن‌جا که رسول خدا(ص) می‌فرماید: «أدِّبوا أولادَکُم علی ثَلاثِ خِصالٍ: حُبِّ نَبیِّکُم ، وحُبِّ أهلِ بَیتِهِ ، وقِراءهِ القرآنِ، یعنی فرزندان خود را بر سه خصلت تربیت کنید: دوست داشتن پیامبرتان، دوست داشتن اهل‌بیت او و قرآن خواندن‌».

نفس گرم و نوای حزن انگیز «حاج علی قصری « هنوز برای پیرمردها و جوان‌ترهای محفل حسینی تازگی دارد. حنجره‌ای که رجزهای طوفانی می‌خواند و نغمه‌هایی که پشت هفت آسمان را می‌لرزاند.
ذاکر و مداح اهل بیت عصمت وطهارت که سالهاست خود را خادم دین و اهل بیت(ع)معرفی می کند، از هر فرصتی برای یادآوری خاندان رسول گرامی اسلام بهره می گیرد .
قصری در دستگاه ائمه اطهار در حقیقت سازنده فرصت ها است . مخالف هوای نفس، فریادگر عشق ولایت برفراز چهارپایه رفیع مسجد ، حسینیه ، تکیه و یا درکرانه منبر.
قصری که بی‌وضو و بدون عبا هرگز مداحی نکرده، نوحه هایش با سبک و سیاقی خاص یادآور سرود جاوید هیهات مناالذله است .

او در اشعار و مدحهایش برای ائمه بزرگی ، شکوه و عظمت آنها را با فریادهای بلند زمزمه می کند و انسان غرق شده در فراموشخانه رخوت زندگی شهری را با باورهای مذهبی و دینی اش پیوند می زند ومی گوید: زندگی اگر زندگی است با نام این بزرگان دین است .
وی این روزها برای سلامتی مدافعان سلامت دعا می کند و از خداوند متعال می خواهد بزودی شرکرونا را از کشورمان کم کند.
رخصت پهلوان برای پیرغلام وپیشکسوت حاج علی قصری ، خادم خاندان عصمت و طهارت آرزوی طول عمر و عزت دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>