کرونا هنوز هم اجازه بازگشایی زورخانه ها را صادر نکرده است

کووید-۱۹ با ورودش به کشور تمام فعالیت ها را به تعطیلی کشاند و مردم را به اجبار خانه نشین کرد، در این میان اقشار مختلفی از جامعه بیکار شدند که جامعه ورزشی نیز از این قاعده مستثنا نبودند.
با شیوع ویروس کرونا اصناف پر خطر تعطیل شدند و جامعه ورزشی نیز به همراه دیگر مردم خود را قرنطینه کردند و به تمرینات خود در خانه ادامه دادند.
اماکنی که تاکنون برای سلامت جامعه فعال بودند باز هم برای سلامتی مردم فعالیت های خود را تعطیل کردند.
در بحران کرونا تعدادی از زورخانه‌داران و مرشدان به خاطر تعطیلی فعالیت فیزیکی این مکان‌ها متضرر و دچار مشکل مالی شدند که برای کمک به آنها به همکاری مسوولان و خیران نیاز است .
در وضعیت کنونی و بعد از عبور از بیماری کرونا باید جامعه ضرر دیده، شناسایی و با بودجه‌های مختلف دولتی به خصوص مشارکت خیران و علاقه‌مندان مورد حمایت قرار گیرند.
در این خصوص تاکنون با مسوولان ورزش کشور، استانها ، ادارات ورزش و جوانان ، هیات‌های استانی و عنایت خاص پیشکسوتان این ورزش ارزشی و فرهنگی پیگیری شده که امیدواریم به ثمر بنشیند.
بررسی مشکلات مادی زورخانه‌داران و مرشدان و سایر عوامل این رشته پرمخاطب در حال بررسی دقیق است که اطلاع‌رسانی می‌شود.
برای حل مسائل همواره شاهد حضور و مشارکت خیران در این بخش بودیم و بدون شک در شرایط فعلی هم خیران و مسوولان به یاری این ورزش و کمک به زورخانه‌داران و مرشدان می‌رسند.

وزرش زورخانه‌ای در ایران قدمت سه هزار ساله دارد و با توجه به زورخانه های سراسر کشور سابقه آن با صبغه دینی و فرهنگی مردم کشورمان پیوند خورده است.
این رشته مجموعه حرکت‌های ورزشی با اسباب و بی‌اسباب، آداب و رسوم مربوط به آنهاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته‌های دور رواج داشته است.
ورزش پهلوانی شامل میل گرفتن، پا زدن، سنگ گرفتن، چرخ زدن، میل بازی و شیرین کاری بین پاست.
در بسیاری از شهرهای ایران کودک چهار ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله در این رشته فعالیت دارد ودربرخی شهرها ۷۰ درصد فعالان ورزش‌های پهلوانی را جوانان تشکیل می‌دهند.

محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>