یادبود ولی الله مومنی و کاظم افرندنیا در زورخانه چمران

برگ برگ تاریخ را که ورق می زنم با دیدن برخی صفحات خاطراتی در ذهنم تبلور می یابد که گاهی همراه با مسرت و شادی است و گاهی غمی مفرط بر دلم می نشاند‌.
سال ۹۹ دوستان زیادی را همراهی کردیم و عزیزانی را هم به اجبار روزگار از دست دادیم و همین ها هستند، خاطرات شاد و پر غمی را که برای ما تشکیل دادند .
یکی از دوستانی که سالیان طولانی در کنار زورخانه ای ها حضور داشت اما از جامعه هنری و از کنار ما به دیار باقی سفر کرد، کسی نبود جز کاظم افرندنیا ،مردی دوست داشتنی که چهره اش در سیما ،سالهای سال دل مردم را شاد و نشاط را به خانواده ها هدیه کرد.
اما این هنرمند برجسته سینما و تلویزیون از ابعاد دیگری هم برای رخصتی ها و خانواده ورزش زورخانه ای قابل احترام است .
او که سال ۷۹ همراه با دیگر هنرمندان به مشهد الرضا (ع) سفر کرده بود ، حضور در کنار ورزشکاران باستانی را همزمان با آشنایی بیشتر با زنده یاد عزت الله کریمی آغاز کرد تا اینکه با گذر زمان این پیوند استحکام بیشتری یافت.

او در اواخر عمر پر برکتش ارتباط نزدیک تری را با زورخانه ای ها برقرار کرد به طوری که بسیار علاقمند بود که هنرمندان تیم ورزش زورخانه ای را تشکیل دهند.
او که سالهای زیادی را به آموختن در این ورزش صرف کرده بود،علاقمندی اش را بارها ابراز کرده بود و معتقد بود توسعه این ورزش می تواند اخلاقیات را در جامعه گسترش داد.
ولی الله مومنی نیز یکی دیگر از نام آوران عرصه هنر بود که سال های بسیاری را کنار ورزش زورخانه ای سپری کرد .
او ‌نیز یکی از علاقمندان به ورزش زورخانه ای بود که با حضور موثرش در زورخانه ها ،بابی در جهت پیوند هنر و ورزش باز کرد.
مومنی خود چهره ای ماندگار در هنر بود و حضور اثرگذارش فرصتی را به وجود آورد که پیشکسوتان هنر و زورخانه با یکدیگر به تعامل دست پیدا کنند.
ولی الله مومنی پیش از درگذشتش در سخنانی به خبرنگار رخصت پهلوان اظهار داشته بود که دلیل علاقمندی ام به این ورزش و ورزشکارانش، رابطه ی احترام آمیز بین ورزشکاران این رشته است.

او براین باور بود چنین روابطی بین ورزشکاران سایر رشته ها وجود ندارد اما این موضوع در این رشته ورزشی به عنوان قانون مورد توجه است.
ولی الله مومنی و کاظم افرندنیا دو هنرمندی هستند که در سفر اخیر زورخانه ای ها به مشهد مقدس این گروه را همراه نمی کنند چون دیگر در بین ما نیستند
آنان غایبان بزرگ رخصتی ها در سال ۹۹ به مشهد مقدس هستند و به همین جهت مراسم یادبود آنان در جوار امام رضا (ع) و در زورخانه شی لافتی برگزار می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>