ورزشکاران حرفه ای زورخانه از سرمایه های این ورزش هستند

در نهمین هفته از هفته های زورخانه ای استان ها با اسماعیل نوروزپور از پیشکسوتان این ورزش ملی و آیینی در استان خراسان جنوبی هم سخن شدیم.

اسماعیل نوروز پور متولد سال ۱۳۲۰ است که در قوچان چشم به جهان گشوده است و ورزش باستانی را از پدر به ارث برده است.

نوروزپور در سال ۱۳۳۸ وارد ارتش شده و در این باره می گوید: آن زمانی که وارد ارتش شدیم فرمانده پادگان ورزشکار نبود، ولی خیلی ورزش دوست بود. من راننده ایشان بودم. زنده یاد غلامحسین قمری پدر اقایان قمری هم در آن پادگان همکار ما بود. با پیشنهاد فرماندهی پادگان باشگاهی راه اندازی شد. با پیشنهاد و پیگیری غلامحسین قمری که هم مرشد بود و باستانی کار خوبی بود، همانجا گود زورخانه راه اندازی شد که به یکی از باشگاه های فعال بیرجند تبدیل شد.

نوروزپور در ادامه سخنان خود به خبرنگار رخصت پهوان آنلاین گفت: یکی از افتخارات ورزش باستانی بیرجند مرحوم چوبدار بود و  با جرات می توان بگویم ورزشکاران بیرجند شیرنکارترین ورزشکاران تیمی کشور هستند.

وی در ادامه افزود: خیلی از ورزشکاران و قهرمانان شیرینکار این رشته که بسیاری از وقت خود را گذاشته اند که با ورزش حرفه ای در زورخانه ها به تبحر خاصی برسند از سرمایه های این ورزش هستند. باید از آنها به نحو احسن حمایت شود. اجرای آیین های زورخانه ای توسط شیرینکاران باعث جذب مردم به ورزش می شود.

نوروزپور در پایان خاطر نشان کرد: به عنوان یک مرشد ۵۰ ساله می گویم پدران گود چند خاصیت خوب داشت که یکی از آنها اینکه باعث افزایش روحیه و سرزندگی در پیشکسوتان شد. اگر از بقیه هم بپرسید می گویند تا به حال به اینصورت برنامه با نشاطی نداشتیم. تنها فعالیتی که پس از سالها در پیرغلامان ورزش زورخانه ای اثری مثبت داشت همین پدران گود بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>