هنرمند باستانی کار:اخلاق پهلوانی باید در تمام حوزه های ورزش وجود داشته باشد

هنرمند و پیشکسوت ورزش زورخانه ای گفت: امروزه جوانمردی و پهلوانی جایگاه ویژه‌ای در ورزش دارد و این خصیصه جوانمردی تنها مختص به ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نیست.
رضا صفایی پور در حاشیه سفر به استان مرکزی افزود: به‌عنوان مثال زمانی که ورزشکاران کشورمان در کارزارهای بین‌المللی مقابل رژیم صهیونیستی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین رویارویی نمی‌‌کنند یا درشرایط سیل ،بیماری و زلزله به کمک مردم می روند این همه خود گوشه‌ای از فرهنگ پهلوانی ایرانیان است.
وی بیان کرد: اخلاق پهلوانی امروزه باید در تمام حوزه‌های ورزش وجود داشته باشد.
پیشکسوت هنر و ورزش کشور نیز گفت: بزرگترین افتخار ورزش ایران نهادینه کردن فرهنگی جوانمردانه در کشور و ورزش باستانی کشور است.

بازیگر اکشن کار سینما و تلویزیون به پایگاه رخصت پهلوان آنلاین گفت: اگر فرهنگ جوانمردی و پهلوانی در این رشته رعایت نشود دیگر حرمت‌ها نیز شکسته می‌شود .
او اظهار کرد: اخلاق پهلوانی تنها مختص به رشته‌های پهلوانی نیست بلکه باید در تمام رشته ها این جوانمردی وجود داشته باشد زیرا نتیجه آن جامعه سالم است.
صفایی پور گفت: فرهنگ پهلوانی همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و بر اساس دیدگاه ایشان این امر باید در تمامی استان‌ها نهادینه شود. اگر ضعیف حرکت کنیم ورزش دچار مشکل خواهد شد.
وی تاکید کرد :باید سانه‌های کشور برای ترویج این فرهنگ قدم بردارند.

هنرمند باستانی کار کشورمان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد :فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دارای قدمت دیرینه‌ای در اخلاق اسلامی بوده و با نام و یاد مولای متقیان علی(ع) رنگ و بوی زیبایی گرفته است.
وی اظهار داشت: اخلاق ورزش پهلوانی سبب‌ساز بسیاری از اتفاقات موثر و زیبا در عرصه ورزش شده است که باید در حفظ آن کوشا بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>