بهرامی : خدمت به کسانی که پرچم مولا علی(ع) رادر دست دارند، افتخار بزرگی است

او را اهالی زورخانه می شناسند، مرد خوشرو و مهربان ورزش زورخانه ای است. مردی که در سایه حضور دارد اما حضورش تاثیر گذار وبرانگیزاننده است.

بهرامی خیلی سال است که با ما و در کنار ما به زورخانه ها می آید تمرینات باستانی کاران را می بیند، تشویقشان می کند و با صلوات و نام خدا، یاری حق تعالی را برایشان می طلبد .
به هرحال او مرد دوست داشتی و یار صدیق و همیشگی ورزش باستانی، همیشه زیبا ترین خاطرات را برای کسانیکه در کنارشان حضور دارد خلق می کند واز اینکه دراین راه ساعتها وقت صرف کند، ابایی ندارد چرا که بر این باور است که برای کسانی خدمت می کند که پرچم مولا را دردست گرفته اند ونام آقا را به فریاد می کنند .
او مانند تمامی شیعیان عاشق مولا علی(ع) است و برای همین از ایثار داشته هایش ابایی ندارد .
دراین راستا با این مرد خوشنام ورزش زورخانه ای به گفت وگو نشستیم که در ذیل گوشه ای از آن را می خوانید:
بهرامی گفت: به زورخانه که می روی حال و هوایت دگرگون می شود، آنجا به قدری نام مولا (ع) وائمه اطهار(ع)توسط ورزشکاران ادا می شود که فضای زورخانه رنگ ملکوتی به خود می گیرد .
وی افزود: برای همین است که هروقت به زورخانه می روی با حال و هوای دگرگون از آنجا خارج می شوی و اینها همه به خاطر تاثیرات معنوی این مکان است.
خیر و حامی ورزش کشورمان با اشاره به نگاه ویژه این ورزش برروی مسائل اخلاقی ادامه داد : این مساله خود نکته مهمی است که باید نسبت به آن توجه نمود چراکه اخلاق در دنیای امروز در ورزش حرفه ای حلقه ی مفقوده است و دانشمندان علوم ورزشی برای احیای این بخش بسیار تلاش می کنند .
وی خاطرنشان ساخت: حال ما ورزشی داریم که بیش از تربیت بدنی به تربیت اخلاق تاکید دارد و ما این ورزش را به فراموشی سپرده ایم بطوریکه نه آحادمردم نه حتی ورزشکاران سایر رشته های کشورمان به این ورزش علاقه نشان می دهند.
بهرامی تصریح کرد: علت این موضوع هم به دلیل عدم آشنایی آنها با ورزش باستانی است که قطعا اگر صدا و سیما و رسانه های گروهی به این ورزش بیشتر بپردازند علاقمندان خود را در میان سایر اقشار خواهد یافت .
وی در پایان به تلاشهای صورت گرفته در راستای رشد و گسترش این رشته اشاره کرد و افزود‌: خوشبختانه این ورزش به سمت علمی شدن پیش رفته است و همین مساله می تواند عاملی باشد تا نسل جوان بیشتر جذب ورزش زورخانه ای شود.
بهرامی از تلاشهای نشریه رخصت پهلوان نیز در جهت احیا و گسترش ورزش باستانی قدردانی کرد و از فرزندان کریمی خواست چراغ این نشریه را روشن نگه دارند.
حمید کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>