محمد محمودی: هیات بیت الایتام درخدمت فرزندان خداست

پیشکسوت ورزش می گوید : آیین نذری دادن در ایام محرم مملو از ارزشهای انسانی و اسلامی است که در کنار همیاری و دوستی مردم، نشان دهنده فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید و سنتهای ماست و نشانه هایی از عواطف، احساسات و یکدلی مردم و شریک بودن در عزای سرور و سالار شهیدان است.
وی اظهار می دارد:نذورات ممکن است در اشکال مختلف، مواقع متفاوت و به مناسبت‌های گوناگون از سوی افراد انجام شود اما یکی از نذرهایی که از گذشته تا امروز جایگاه ویژه‌ای نزد ما ایرانی‌ها داشته است، نذری دادن برای عزاداران سیدالشهدا (ع) است.

کشتی گیر باسابقه کشورمان با بیان اینکه اهمیت نذری دادن در ایام سوگواری محرم و صفر از گذشته تا امروز حفظ شده اظهار داشت : مردم با توجه به شرایط مالی خود در این ایام از عزادارانی که در تکایا و مساجد حضور پیدا کرده‌اند، پذیرایی می‌کنند.
وی توضیح داد:پخت نذری هر ساله در ماه‌های محرم و صفر در ایران و دیگر کشورهای اسلامی رواج دارد، برخی نان و پنیر و سبزی و برخی چندین گاو و گوسفند را نذر می‌کنند و شاید به جرات بتوان گفت در ایران میلیون‌ها و میلیاردها تومان در ایام محرم برای نذورات هزینه می شود.
او گفت :صحنه هم زدن غذای نذری، از آن خاطره هایی است که هیچ وقت از خاطر نمی رود آن لحظه، انسان رازی در دل دارد که با واسطه کردن امام حسین (ع) و ائمه اطهار با خدای خود در میان می گذارد و به نیت بر آورده شدن، نذری را هم می زند؛ اما شاید ویژگی اصلی این اتفاق، یعنی بار گذاشتن دیگی برای تعداد زیاد که به دلیلی مشترک و برای عرض ارادتی جمع شده اند، در این است که برای این مهمانی، نه کسی دعوت می کند نه کسی انتظار دعوت شدن دارد.
او تصریح کرد: نذری یک بهانه خوب برای با هم بودن است.
امسال با شیوع ویروس کرونا نذری دادن در هیات های مذهبی و عزاداری امام حسین(ع) و یارانش ممنوع شده و هیات ها موظف هستند برای حفظ سلامتی عزاداران حسینی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و نذورات به صورت کمک های مومنانه در بین نیازمندان توزیع شود و این خود می تواند سبکی جدید در انجام نذورات باشد
محمودی ادامه می دهد: بیت الایتام شهرری یکی از این هیاتهاست که امسال نیز باتوجه به شرایط کرونا مصمم شده تمامی نذورات را به شکل دیگری دراختیار تنگدستان شهرمان بگذارد‌.
محمودی براین باور است نیت برای انجام خیر نخستین گام است واگر از سر صدق صورت بگیردنزد خداوند اجر و قربی متفاوت خواهد یافت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>