عزم فدراسیون پهلوانی بر توسعه ورزش زورخانه ای روستایی

در هفته تربیت بدنی و ورزش، نشست مشترک رییس فدراسیون پهلوانی و مدیرکل ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

جوهری در سخنانی اظهار داشت: توسعه همگانی ورزش زورخانه ای در روستاها به ویژه مناطق کم برخوردار و مرزی کشور، تقویت هویت ملی، ایرانی و اسلامی را در برخواهد داشت. ورزش زورخانه ای در هر جایی که ساری و جاری بوده است تاثیرات بسیار مثبتی را چه در نشاط اهالی آن منطقه و چه در پیشبرد مسائل فرهنگی و اجتماعی داشته است و در مقابل هجمه های فرهنگی، بسیار موثر بوده است.
جوهری در ادامه افزود: همانطور که با توسعه تکنولوژی در زندگی مردم دچار بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها مثل کم تحرکی شده ایم در روستاها نیز از این موضوع بی بهره نبوده ایم و دیگر آن تحرکی که روستاییان در سالهای خیلی قبل در انجام امور روزمره خود را داشته اند، نداریم.
رییس فدراسیون ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی بیان داشت: ما پیش از این اقداماتی را در جهت توسعه سخت افزاری و نرم افزاری ورزش زورخانه ای در روستاها آغاز کرده ایم. اما این برنامه ها با توجه به وجود بسیاری از موانع با سرعت خیلی کندی پیش می رود که برای ما با توجه به هدف گذاری هایی که کرده ایم رضایت بخش نبوده است. اما باید انشاالله با کمک و حمایت مادی و معنوی بیشتری که توسط مسوولین توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون می شود به کارهایمان سرعت بیشتری بدهیم تا به آن نقطه مطلوب برسیم.
حجتی (مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان) نیز در سخنانی اظهار داشت: ورزش برای همه است و روستاییان عزیز نیز باید از این موضوع مهم که با نشاط همراه است بهره مند شوند.
حجتی در ادامه افزود: ویژگی ورزش این است که استرس، اضطراب و دیگر هیجانات ناشی از کارهای طاقت فرسای روز مرده را کنترل و گاهی از بین می برد. حال اگر کسی به رشته ورزشی زورخانه ای که دارای موسیقی زنده با آن همه آموزه های اخلاقی است، بپردازد از نشاطی دوچندان برخوردار خواهد شد.
مدیرکل توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه توسعه ورزش زورخانه ای از الزامات ما ایرانیان است گفت: با توجه به روحیاتی که روستاییان عزیز کشورمان دارند، اینطور استنباط می شود که از توسعه ورزش های زورخانه ای که به عنوان یکی از رشته های ورزشی اصیل ایرانی با آن همه سنت های خاص، استقبال خوبی شود.
گفتنی است: شناسایی و تفکیک روستاهای دارای زورخانه و بدون زورخانه، برگزاری دوره های ویژه مربیگری و داوری زوخانه ای در روستاها، برگزاری دوره های مهارت آموزی هنر مرشدی، برگزاری جشنواره ورزش های زورخانه ای روستاهای سراسر کشور و … از مواردی بود که در رابطه با آن در این نشست بحث و تبادل نظر گردید.
خاطر نشان می گردد: مقرر گردید موارد مطروحه در این نشست به عنوان توافق نامه میان فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی و اداره کل دفتر توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان تنظیم و به امضا برسد و نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>