بازسازی زورخانه های قدیمی و تاسیس زورخانه های جدید

توسعه زیر ساخت های ورزشی در سالهای اخیر از جمله برنامه هایی بود که در دولت های اخیر مورد توجه قرار گرفت. این سیاستگذاری آن قدر قابل توجه بود که تبعات آن در میدان بزرگی چون المپیک خود را نشان نداد .
اما در این میان آنچه که قابل توجه است نقش استانها و توجه مسوولان ورزش به استانها و شهرستانهاست. بی تردید اگر نتیجه ای در میدان بزرگ المپیک بدست آمد، بخش قابل توجهی از آن وامدار ورزشکارانی بود که در شهرستانهای مختلف شناسایی و به سمت ورزش قهرمانی و حرفه ای هدایت شدند .
به این ترتیب می توان گفت توسعه سخت افزاری با هدف استعدادیابی در طی سالهای اخیر کمک کرد تا فرایند نخبه یابی به سمت قهرمانی هدایت شود تا جمهوری اسلامی ایران بتواند بیشترین مدال را درمسابقات مختلف از آن خود کند .
در دنیای امروز توسعه زیر ساخت‌های ورزشی در اولویت اکثر جوامعی است که قصد دارند در حوزه ورزش حرفی برای گفتن داشته باشند و خوشبختانه این مهم در استانها و شهرستانها با وجود مشکلاتی که داشته و به عنوان اولویت مطرح و پیگیری می شود، در حال انجام است ، به طوریکه امروز می توان مدعی شد که علاوه بر دولت ، بخش خصوصی نیز به این امر مهم پی برده و در این خصوص با فراغ خاطر سرمایه گذاری می کند .
هر چند حوزه قهرمانی برای بخش خصوصی به خاطر بازگشت سرمایه و منافعی که در اختیارش می گذارد، جذابیت بیشتری دارد اما این روزها شاهد سرمایه گذاری کسانی هستیم که با نیت خیر و عام المنفعانه در حوزه ورزش همگانی حضور پیدا کرده اند .
چرا که به این باور رسیده اند که ایجاد فضایی مناسب برای انجام تمرینات ورزشی زمینه ساز ارتقاء سطح سلامتی و شادابی و نشاط مردمانی می شود که همه روزه در فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی در کشور حضور دارند و درنهایت نفع این نشاط منجر به رشد کشور در سطح کلان می شود .
ورزش زورخانه ای هم یکی از این رشته های ورزشی حوزه همگانی است که بنا برتوصیه های اکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه آن، مسوولان با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال می کنند به طوریکه هم اکنون در بسیاری از استانها و شهرستانها بازسازی زورخانه های قدیمی و تاسیس زورخانه های جدید در دستور کار قرار گرفته است .
این موضوع نه تنها در بخش دولتی، بلکه بخش خصوصی را نیز در امر سرمایه گذاری برروی این رشته اخلاق مدار و ارزش گرا ترغیب نموده تا شرایطی مهیا شود تا ورزشکاران حرفه ای در سایه این رشته دمی بیاسایند و نیم نگاهی به سجایای اخلاقی بیاندازند .
امید که روزی فرا برسد که قهرمانان ملی در کنار پهلوانان زورخانه ای تمرین کنند، نه فقط تمرین ورزشی بلکه آنها ورزش قهرمانی را درکنار ورزش پهلوانی تلمذ کنند.

                                              والسلام      
                   اول و آخر مردان عالم ختم بخیر 
                                        محمد کریمی 
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>