حبیب الله سفالیان زاده : جوهری یک پویایی خاصی را در این ورزش ایجاد کرد

در بیست و یکمین هفته از هفته های زورخانه ای استان ها با حبیب الله سفالیان زاده (دبیر هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان کرمانشاه) هم سخن شدیم.

حبیب الله سفالیان زاده از سال ۱۳۵۶ وارد این ورزش شده و تا کنون بی قفه در این رشته فعالیت داشته است.

وی در سخنانی اظهار داشت: در دوره های مختلف چه در فدراسیون و چه در استان ها افراد دلسوزی آمده اند و با برنامه هایی که داشتند نسبت به اعتلای جایگاه این ورزش در جامعه تلاس کردند. اما در این چهارسال گذشته با حضور دکتر جوهری در فدراسیون و به ویژه حضور مهندس سالار احمدزاده در هیئت کرمانشاه که هر دو از عاشقان و دلسوزان این ورزش ایرانی هستند، شاهد نوآوری و تحولات چشمگیری در جهت توسعه همگانی این ورزش بوده ایم. تا جایی که پیش از این در رنکینگ های کشوری کرمانشاه در رده بیست و سه و چهار قرار می گرفت ولی الان خوشبختانه در میان ده استان اول کشور است و به تبع در میان مردم هم یک محبوبیت خاصی این ورزش پیدا کرده است و با تلاش های علمی فدراسیون همه اقشار جامعه فهمیده اند که در این ورزش همه آیین نامه های تندرسی رعایت شده است.

وی در ادامه افزود: در کرمانشاه با جدیتی که مدیریت هیئت این استان داشته است، زورخانه فردوسی کرمانشاه را به عنوان آکادمی این رشته تاریخی مشخص نموده ایم که در زمان های مختلف علاقمندان به این رشته  در سنین گوناگون در آن حضور یافته و نسبت به آموزش و تمرین توسط مربیان مجرب اقدام می شود که نتیجه های خوبی در این حوزه به دست آمده است.

سفالیان زاده یادآور شد: برای رفع نیازهای جامعه پهلوانی نیاز به یک بانک اطلاعاتی کامل و جامعی بود که توسط فدراسیون این سامانه راه اندازی شد که باید با جرات بگویم که در همین مدت کمی که به وجود آمده است از آن ثمرات مثبت بسیاری دیده ایم که می توان به عنوان مثال به یکی از آنها رشد صد درصدی تعداد بیمه شدگان در این ورزش اشاره کرد که در چهار سال گذشته در حدود ۹ هزار بیمه شده در این ورزش وجود داشت اما امروز به بیش از ۱۸ هزار نفر در این ورزش سازماندهی و دارای بیمه ورزشی هستند.

دبیر هیئت پهلوانی استان کرمانشاه بیان داشت: یکسان سازی  ورزش در سراسر کشور یکی از دغدغه های اصلی مسوولین فدراسیون در این دوره به ویژه دکتر جوهری بود که خوشبختانه با پشتکاری که درطول مدت این چند سال داشتند، توانستند با یک نیازسنجی و برنامه ریزی مناسب نسبت به یکسان سازی ورزش در زورخانه های سراسر کشور اقدامات مثبتی را اعمال نمایند که خوشبختانه آیتم های اصولی و کاملا علمی و دور از هرگونه آسیب احتمالی به ورزشکاران جایگزین حرکات اشتباه در ورزش شده است. و برای بحث فراملی کردن و آموزش آن در سطح بین الملل به نظر علمی و اصولی تر شده است.

سفالیان زاده در پایان با اشاره به اینکه راه اندازی شورایعالی پیشکسوتان و و راهبردی جوانان باعث شد ایده ها و نظرات کارشناسان این ورزش در کشور سانسور نشود و به امور هیئت و فدراسیون با کمک این عزیزان عضو در شوراها به خوبی پیگیری و تسریع شود، خاطرنشان کرد: ورود جوهری به فدراسیون یک پویایی خاصی را در این ورزش ایجاد کرد و با توجه به اینکه نظرات کارشناسان و خبرگان این ورزش در این دوره خوب شنیده می شد، قهرمانان رشته های مختلف این ورزش گردهم آمدند و با خرد جمعی اقدام به اصلاح قوانین و مقررات رقابت های این ورزش ایرانی نمودند که خوشبختانه در خروجی آن دیده شد که عدالت بیشتری در مسابقات حاکم است و یکی از آن موارد بحث پنج وزنی کردن رشته ها برای حضور ورزشکاران بود که با استقبال همه جامعه ورزش  زورخانه ای رو به رو شد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>