ترویج فرهنگ پهلوانی در ایلام وابسته به توسعه زیرساخت های این ورزش است

رضا جمشیدیان متولد شب یلدای سال ۱۳۵۱ و معلم و مدیر دبیرستان تیزهوشان در ایلام است که هم اکنون دانشجوی دکترای علوم سیاسی می باشد و سال ۱۳۶۴ که در نوجوانی و تحصیل در دوران راهنمایی بوده وارد این ورزش شده است و در رشته کباده بارها در رده های سنی جوانان و بزرگسالان عنوان قهرمانی کسب کرده است.

جمشیدیان در سخنانی اظهار داشت: همانطور که مطلع هستید این استان دارای ۲ زورخانه است و خیلی از ورزشکاران برای فعالیت در این رشته اصیل و تاریخی می بایست به غیر از این دو فضای اختصاصی در ۳ سالن چندمنظوره دیگری که برای ورزش زورخانه ای تعیین شده است مراجعه نمایند.

وی در ادامه افزود: از مسوولین فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این استان توقع می رفته است که با توجه به پیشینه خوب این ورزش در ایلام نسبت به توسعه زیرساخت های این ورزش تلاش می کردند که متاسفانه تا کنون اقدام خاصی صورت نگرفته است. در اصل نباید فراموش کنیم که ترویج فرهنگ پهلوانی در ایلام در گرو توسعه زیرساخت ها ورزش زورخانه ای است و مسوولین می بایست با توسعه زیرساخت ها در همگانی کردن این ورزش کمک کنند.

ایشان خاطر نشان کرد: در حالی که هم اکنون جوانانی هستند که در رشته های مختلف این ورزش ایرانی حرف های زیادی را در سطح ملی دارند که بزنند، اما با بی توجهی هایی که در دوران های مختلف به آنها شد خیل عظیمی از جوانان این استان از این ورزش روی برگردانده اند.

وی بیان داشت: مسوولین استان با توجه به رویکردهای فرهنگی ای که این ورزش دارد، می توانند بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی را به کمک همگانی کردن این ورزش که در گرو توسعه زیرساخت های آن در مرکز استان و شهرستان های دیگر می باشد برطرف کنند.

این قهرمان اسبق ورزش زورخانه ای استان ایلام شایان ذکر شد: بعد پهلوانی این ورزش بیشتر از بعد قهرمانی اش است که پررنگ تر است و کسانی که در این رشته وارد می شوند همگی متخلق به اخلاق جوانمردی می شوند و همین موضوع است که در این استان باعث استقبال مردم از این ورزش شده است.

جمشیدیان در پایان خاطر نشان کرد: اما متاسفانه آنطور که باید و شاید از قهرمانان این رشته در سطح ملی حمایت نمی شود و آنها از دریافت تسهیلات خدمت سربازی و تحصیل در دانشگاه، به کارگیری و استخدام آنها در مشاغل دولتی، برخورداری از پاداش های مساوی با دیگر رشته های ورزشی و … محروم هستند. یکی از عاملین موثر در جذب و ماندگاری ورزشکاران در این رشته برخورداری از این قبیل موارد است تا میل و رغبت خانواده ها برای تشویق جوانان جهت حضور در این ورزش کاملا فرهنگی بیشتر شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>