تاسیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در ۵ قاره جهان

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان از تاسیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در ۵ قاره جهان خبر داد و گفت: ۱۵ سالن ورزش های زورخانه ای کشور تا پایان دولت بهره برداری می شوند.

جمشید تقی زاده در آئین بهره‌برداری از سالن باستانی شهید مُبر شهرستان نهاوند که با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم و همچنین اصحاب رسانه، اظهار کرد: مجموعه باستانی نهاوند یکی از مجوعه های برتر کشور است که زحمات زیادی برای بهره برداری آن کشده شده است.

وی گفت: در آغاز دولت تدبیر و امید دارای ۴۱ هزار اماکن ورزشی بودیم که این تعداد امروز به ۶۱ هزار مکان ورزشی در سراسر کشور رسیده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: در حوزه جوانان نیز در ابتدای دولت ۳۰ سازمان مردم نهاد در کشور داشتیم که این مهم امروز به ۳ هزار ۵۰۰ سمن رسیده است.

تقی زاده تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر نیز ۲۲۴ پروژه ورزشی با اعتبار ۵۰۲ میلیارد تومان در سراسر کشور افتتاح که یکی از آنها در شهرستان نهاوند بود که با افتتاح این سرانه ورزشی ما به ۵۰۷ متر مربع رسیده است.

وی گفت: تا کنون در کشور ۹۲۳ زورخانه ورزش باستانی افتتاح شده و ۲۸ پروژه دیگر نیز در دست ساخت است که پیش بینی می شود ۱۵ پروژه دیگر تا پایان دولت افتتاح شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ورزش باستانی ورزش آئینی و ملی است که رهبر معظم انقلاب تاکیدات فراوانی در راستای بسط و گسترش آن داشته اند، گفت: خوشبختانه این رشته ورزشی در شهرستان نهاوند دارای علاقمندان بسیاری است همچنان که مورد اقبال پهلوانان ارزنده در سراسر کشور است.

وی گفت: در حال حاضر ۶۰ کشور جهان در ۵ قاره فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای را ایجاد کرده اند لذا امیدواریم روزی برسد در تمام دنیا این فدراسیون را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر در کنار همه مساجد یک زورخانه احداث شود چیز کمی نیست، گفت: امیدواریم توسعه ورزش روستایی در کشور ارتقا پیدا کند و خیرین محترم نیز کمک کنند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرستان نهاوند مسئولین همدل و توانا دارد که در راستای توسعه شهرستان با حمایت های استاندار محترم و نماینده توانمند شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی قدم بر می دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>