استانها و شهرستانهای ایران مملو از استعدادهایی هستندکه باید شرایط برایشان مهیا شود

صاحب امتیاز و مدیر مسئول رخصت پهلوان آنلاین در سفراستانی خود به نائین ضمن دیدار با باستانی کاران در جریان اخبار واطلاعات این استان قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما در نخستین روز ورود به این شهرستان تیم هنرمندان و ورزشکاران از زورخانه پوریای ولی بازدید کردند .
درجریان این بازدید باستانی کاران نائین ضمن خیر مقدم، بخشی از این ورزش را به نمایش گذاشتند .

حسن محمدی :ورزش زورخانه ای تبیین کننده همدلی واتحاد است

درحاشیه این مراسم حسن محمدی ضمن قدردانی از سفر اعضاء و دست اندرکاران رخصت پهلوان آنلاین به شهر نائین گفت: این ارتباطات باعث پویایی و بالندگی ورزش زورخانه ای می شود .
او ادامه داد: اینکه هر باستانی کاری در گوشه ای تمرینات خود راپیگیری کند چندان نتیجه بخش نخواهد بود.
این پیشکسوت ورزش ادامه داد: ورزش زورخانه ای، ورزشی جمعی و گروهی است و باید این موضوع مهم بیش ازپیش مورد توجه قرار بگیرد و این ارتباطات میان تیم ها می تواند تمرینات انفرادی را به جمع های بزرگ ورزش زورخانه ای تبدیل کند و اتحاد و همدلی را گسترش دهد .
وی در ادامه نقش اطلاع رسانی را بسیار مهم دانست و افزود: رخصت پهلوان وظیفه ی سنگینی را بر عهده گرفته است و من شخصا از این تلاشها قدردان می کنم .
وی آنگاه از زورخانه نیمه ساخت شهر محمدیه گزارشاتی در اختیارمان گذاشت و گفت : برای تکمیل این زورخانه به همت خیرین نیازمندیم لذا امیدواریم در آستانه ولادت امیر مومنان این اتفاق رخ دهد .
حسن محمدی گفت : از اهالی قلم بویژه حاج مهدی بنویدی که شرایط حضور شما را در این زورخانه فراهم کرد سپاسگزارم و امیدوارم حرفمان به گوش مسئولین برسد .

مرشد ملک پور : ورزش پهلوانی مهجور و مظلوم است

در ادامه مرشد ملک پور گفت: ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزشی مظلوم ومهجوراست.
وی افزود : هم اکنون تنها رسانه ای که زبان گویای این ورزش است ، نشریه رخصت پهلوان است که چشم امیدش به تمامی باستانی کاران است.
این مرشد خوشنام اضافه کرد : بسیار خوشحالم که این نشریه زبان گویای باستانی کاران است و امیدوارم پیام این ورزش به وسیله این نشریه به گوش همگان برسد .
او افزود : این نشریه جایگاه خود را در بین باستانی کاران یافته است و می دانم که باستانی کاران در سراسر کشور و حتی خارج از کشور آن را مطالعه می کنند.
وی ادامه داد : مشکلات این زورخانه پابرجاست و حرفهای زیادی برای گفتن داریم که امیدوارم با حضور مجدد شما در این زورخانه موارد را مو به مو بیان کنیم .

سلطانی : این ورزش باید در استانهای مختلف مورد توجه قرار بگیرد

سلطانی نماینده شرکت سیمان بنوید نیز در حاشیه این مراسم گفت: استانها و شهرستانهای ایران مملو از پتانسیلها ، استعدادها و علاقمندی ها هستندکه باید شرایط برایشان مهیا شود .
وی ادامه داد: بسیاری از شهرستانها با کمبود زیر ساخت و فضای ورزشی ویژه این ورزش (زورخانه ) مواجه هستند که باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد .
وی گفت: نبود مکان ورزشی یعنی حذف علاقمندان به ورزش زورخانه ای که این موضوع در نهایت به ضرر ورزش زورخانه ای است .
سلطانی اظهار داشت : همین که باوجود این کمبودها ، ورزش زورخانه ای همچنان در جای جای ایران پیگیری می شود، جای شکر دارد .
وی این مساله را حاصل علاقمندی مردم ایران به فرهنگ، سنن و آیین های ملی کشورمان عنوان کرد و افزود : اینها مسائل کمی نیست و خوشبختانه به طور خودجوش دربین مردم وجود دارد.
وی خواستار هدایت این علاقمندی های مثبت شد و افزود : باید فعالان عرصه ورزش زورخانه ای مورد تقدیر قرار بگیرند چراکه آنها بدون هیچ چشم داشتی بادست خالی و با حداقل امکانات زمینه رونق این ورزش را فراهم می کنند.
سلطانی تصریح کرد : باید مسوولان برای این ورزش برنامه ریزی داشته باشند وبه لحاظ امکانات و فضای ورزشی شرایط مطلوبتری را برایش مهیا کنند .

محمد کریمی صاحب امتیاز رخصت پهلوان: رسانه ها این ورزش را مورد حمایت قرار دهند
کریمی صاحب امتیاز رخصت پهلوان آنلاین نیز افزود: رسانه ها نقش مهمی در توسعه و گسترش این ورزش دارند که متاسفانه کمتر شاهد اقبال این بخش هستیم
وی افزود : درعصر رسانه ها نباید یک رشته ورزشی ازکم توجهی گلایه کند و آنهم رشته ای که ریشه در تاریخ وفرهنگ کشورمان دارد چون توسعه آن تبعات مثبت بسیاری در پی دارد .
صاحب امتیاز پایگاه خبری رخصت پهلوان آنلاین افزود: تنها یک نشریه نمی تواند پیام آور رشته ای باشد که به بلندای تاریخ قدمت دارد بلکه باید همگی دست به دست هم بدهیم .
وی افزود : رسانه ملی دراین بین می تواند نقش مهمی ایفا کند و با ساخت برنامه های مختلف تلویزیونی واقعیت این ورزش را به نمایش بگذارد .
در این سفر چند روزه به نائین سعید کریمی ، مهدی رمضانی ، حمید کریمی ، محمد عابدی و …. صاحب امتیاز رخصت پهلوان و خط پایان را همراهی کردند .
شایان ذکر است بگوییم که اعضای نشریه به دعوت شرکت سیمان بنوید در شهرستان نائین حضور پیدا کردند و در ادامه نیز از این کارخانه بازدید به عمل آوردند.
گروه اعزامی در این سفر از مکانهای مختلف دیدن کردند تا در صورت حمایت شرکت سیمان بنوید فیلمی را در این شهرستان جلوی دوربین ببرند . داود قاسمیان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>