پیشکسوت کشتی : در روزهای کرونایی بیشتر در خدمت مردم هستیم

با وجود گذشت نیم ‌قرن از رفتن مرد خوب، محجوب و ماندگار کشتی ایران، باز هم گفتن و نوشتن از مردانگی و مروت او از سوی دوستان و همدوره ای هایش تمامی ندارد .
پای صحبت هر کشتی گیر و اهل زورخانه در دهه های ۳۰ و۴۰ که می نشینیم مرور خاطراتشان ، داغ پرکشیدن تختی را بر دل‌شان تازه می‌کند.
اما یکی از دوستان نزدیک تختی که روزهای زیادی با او بوده و اطلاعات ارزشمندی از آن دوران دارد، کسی نیست جز «ناصر کمیلیان».
او از جمله رفقای صمیمی تختی است که خاطرات زیادی را با وی به یادگار دارد، خاطراتی که می‌گوید با وجود گذشت ۵۰ سال هیچگاه از ذهنش بیرون نمی‌رود.
کمیلیان خود را یکی از مریدان و دوستداران واقعی تختی می‌داند و می‌گوید :خود تختی هم به این امر واقف بود و در برخی محفل‌های خصوصی، من نیز از جمله کسانی بودم که همراه تختی حضور داشتم و او مرا همیشه در کنارش می دید.

با این پیشکسوت کشتی همکلام شدیم .
یار شفیق جهان پهلوان تختی کلامش را با این جمله آغاز کرد که ای کاش در شرایط کنونی که بسیاری از خانواده ها به خاطر شیوع کرونا در رنج فراوان به سر می برند ،جهان پهلوان را در کنارمان داشتیم. چرا که او مرد روزگاران سخت بود ،مرد روزگاران زلزله و دلگرمی زلزله زدگان، گرما بخش خانه یتیمان و سرپن
بی پناهان و…
این پیشکسوت کشتی با تاسف قلبی مالامال از اندوه ،جمله اش را چنین تکمیل می کند که هرچند تختی در کنار ما نیست اما مرامش زنده است ،یادمانهای اخلاقی اش را در این دنیا به یادگار گذاشته و رهروان بسیاری در همه
رده های سنی دارد و باورم این است که هیچ‌گاه یاد و خاطره جهان پهلوان تختی از قلب‌ها بیرون نمی‌رود و چه زیباست این ماندگاری ها و چه پاینده است ارزشهای اخلاقی اش.
کمیلیان پیشکسوت کشتی در تکمیل سخنانش به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین می گوید: از شیوع ویروس منحوس کرونا یک سال می گذرد ،چه خانواده هایی که توسط ابتلا به این بیماری عزادار و داغدار شده اند .خیلی ها نان آورشان را از دست
داده اند،خیلی ها به خاطر منع رفت و آمد و رعایت پروتکلهای بهداشتی بیکار و خانه نشین شده اند، واقعا تنها کسانی می توانند با این هموطنان ابراز همدردی کنند که خودش یا عزیرانش درچنگال این بلا اسیر شده باشد.
این پیشکسوت کشتی که دهه هشتم زندگی اش را پشت سر می گذارد مجددا تاکید می کند: ما که در مکتب مولا تلمذ کردیم و مدعی بودن در کنار جهان پهلوان تختی و همراهی او در همه شرایط هستیم ،چقدر توانسته ایم به کمک عزیزان آسیب دیده از ویروس کرونا بشتابیم ؟
این ورزشکار نیکوکار همچنین در ادامه سخنانش به جریان راه افتادن تختی در بازار تهران برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به زلزله‌زدگان بویین زهرا، با در دست داشتن کیسه‌های بزرگ، برای جمع آوری پول اشاره می کند و می گوید: باید در هر شرایطی آستین ها را بالا بزنیم چرا که هر یک از ما در مسیر امتحان الهی قرار داریم.
کمیلیان می افزاید: جهان پهلوان و ارزشها و مرام پهلوانیش نباید فقط در سالروز تولد یا مرگش یادآوری شود بلکه ما دوستان و همراهانش باید همانند او آستین بالا بزنیم و بگوییم تختی در قلب یکایک ما زنده است و هنوز همانند بک فرمانده ما را هدایت می کند تا به داد هموطنان مان برسیم .
ما باید تلاش کنیم تا نام این بزرگ مرد تاریخ ورزش ایران به عنوان نماد اخلاق و مردمداری بیش از پیش در این ایام زنده شود.
پیشکسوت کشتی توضیح می دهد که در زمان فوت جهان پهلوان تختی خود و حبیبی پیکر این ورزشکار نام آور را تا ابن بابویه همراهی می کرد.
کمیلیان توضیح می دهد: لحظات سختی را پشت سرگذاشتیم،اما درآن لحظات هم قسم شدیم تا زمانی که زنده هستیم مسیر این مرد بزرگ تاریخ ورزش ایران را ادامه دهیم.
پیشکسوت ورزش کشتی می افزاید: تاکنون رسانه‌های مختلف بارها سراغ دوستان و همدوره‌ای‌های تختی رفته‌اند تا بلکه هربار زوایای جدیدی از زندگی و منش آقا تختی را برای مردم منتشر کنند اما من معتقدم معرفی تختی،تنها به واسطه نوع عملکرد ما کشتی گیران و باستانی کاران همدوره ی تختی در جامعه به عنوان خیر است .
وی گفت : ما در شرایط خاص بیشتر در خدمت مردم در دوران کرونا هستیم و حتی برای تهیه واکسن کرونا و در اختیار گذاشتن به قشر کم درآمد اعلام آمادگی می کنیم .
او بیان می کند :هم اکنون هم که خبر توزیع واکسن کرونا مطرح شده و خانواده های کم بضاعت شاید برای تهیه آن با مشکل مواجه شوند باید کسانی که بضاعت دارند هم قسم شوند و با همدلی این نگرانی را از جامعه دور کنند تا همه به آرامش برسند.
پیشکسوت کشتی گفت : خانواده های کم بضاعت باید احساس کنند که یارانی دارند که می توانند در شرایط ضروری از آنها حمایت کنند و خیرین باید این روزها بیش از گذشته حضور خود را همچون آقا تختی به نمایش بگذارند.
او توضیح می دهد که ما شیعه علی هستیم لذا باید اقدامات اثر گذارمان را در روزهای خاص انجام دهیم به عنوان مثال در سالروز میلاد حضرت زهرا(س)می توانیم اقدامات نیکوکاری را با کمک جوانترها به منصه ظهور
برسانیم .ما باید نشان دهیم در مکتب مولا علی هرچه هست زیبایی است و فرزندان نام آوری چون جهان پهلوان تختی متولد می شوند.
کمیلیان ادامه داد: ما در صحنه هستیم و این متعلق به امروز نیست چون از گذشته ورزشکاران دارای چنین محاسنی بودند .
وی با تاکید بر اینکه در کنار جوانان هستیم ادامه داد در آستانه ولادت امیرمومنان هم با حمایتهای خود به یاری هنرمندان خواهیم رفت و بازهم می گوییم برای توزیع رایگان واکسن کرونا برای اقشار کم در آمد اعلام آمادگی
می کنیم .

محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>