باران چشمه : انتظار مردم از این ورزش، تربیت جوانمرد، پهلوان و انسان های کامل است

به گزارش رخصت پهلوان آنلاین به نقل از پایگاه خبری فدراسیون ورز شهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی، دومین جلسه کارکنان این فدراسیون با حضور دکترمهرعلی باران چشمه (سرپرست فدراسیون)، دکترسیدعبدالله سجادی (نایب رئیس فدراسیون)، محمد جعفرپور (دبیرکل فدراسیون)، داوود آذرنوش (سرپرست دبیرخانه ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش زورخانه ای کشور)، نورالله هدایتی (مشاور عالی فدراسیون در امور استان ها) و دیگر اعضا و کارکنان فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه سرپرست فدراسیون اظهار داشت: با توجه به اینکه ورزشکاران این رشته می بایست در فضای بسته زورخانه به فعالیت خود بپردازند، متاسفانه فراگیری ویروس کرونا باعث شده است که فعالیت های این ورزش اصیل و کهن را تحت تاثیر خود قرار داده و از تب و تاب گذشته در زورخانه ها محروم باشیم.

دکتر مهرعلی باران چشمه در ادامه بیان داشت: باید با هم فکری و تبادل نظرات سازنده راه های برون رفت از این بحران فراگیر را پیدا کرده و تهدیدهای کرونایی را به فرصت تبدیل کنیم و در جذب مخاطبین به این رشته متوقف نشویم.

سرپرست فدراسیون پهلوانی در ادامه افزود: باید در تدوین تقویم ورزشی و آموزشی سال آینده واقع بینانه عمل کنیم  و به صورتی آن را تنظیم کنیم که بتوانیم همه آن را عملیاتی و اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه رسالت این فدراسیون چند جانبه است که از ترویج فرهنگ پهلوانی می توان به عنوان اصلی ترین آن یاد کرده و به همین خاطر است که مقام معظم رهبری می فرمایند در این ورزش انسان متدین پرورش و تربیت می شود، شایان ذکر شد: انتظار عموم مردم از این ورزش و فضای زورخانه ها تربیت جوانمرد، پهلوان و انسان های کامل است که در آن ورزشکاران اخلاقمدار پرچمداری می کنند. می بایست ما در این فدراسیون از خودمان شروع کنیم و مروجین فرهنگ و مرام جوانمردی، فتوت و دیگر خصلت های پهلوانی باشیم تا به جامعه بزرگ ورزشکاران زورخانه ای و کشتی پهلوانی نیز تسری یابد.

باران چشمه افزود: ما زمانی به جایگاه خود در جامعه دست پیدا می کنیم که بازوان فدراسیون یا همان هیئت های استانی بتوانند با استفاده از ظرفبت و توان بسیار بالایی که در استان های خود دارند، به خوبی تصمیمات و سیاست های فدراسیون را اجرا نمایند و این مهم فقط با انسجام و وحدت نظر همه دلسوزان این ورزش در کشور محقق خواهد شد.

سرپرست فدراسیون زورخانه ای افزود: اگر برخی از هیئت های استانی برنامه های فدراسیون را به خوبی اجرا نمی کنند به خاطر این است که ما نتوانسته ایم ارتباط خوب و هدفمندی را با آنها برقرار کنیم. در این باره می بایست روابط عمومی فدراسیون فعالیت خود را بیشتر کند تا هیئت ها نسبت به سیاست های فدراسیون آشنایی بیشتری را پیدا کنند. اگر هم افزایی کمیته های فدراسیون را به حد اعلی برسانیم، می توانیم در کشور اقدامات موثری را در جهت پیشبرد برنامه های فدراسیون داشته  باشیم.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: یکی از برگ های برنده این فدراسیون وجود آیین نامه ترویج فرهنگ پهلوانی است که باید از ظرفیت های  بسیار خوبی که در آن وجود دارد استفاده حداکثری را برای توسعه و ترویج این ورزش ملی داشته باشیم

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>