پیشکسوت ورزش زورخانه ای : در شرایط کرونایی به دنبال شاد کردن دل نیازمندان نیز باشیم

پیشکسوت ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت : سال نو می تواند سال تعالی انسان باشد .
مجید یاوریاد در گفت و گو با خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین اظهار داشت : تغییر فصل ها حکمتی دارد که می توان از آن درس های بسیاری گرفت.
به عنوان مثال در فصل سکون، همه چیز ساکن می شود گویا طبیعت به استراحت و وقفه ای نیاز دارد که بتواند توان بیشتر ی داشته باشد و در فصل بهار شاهد این هستیم که دانه ای کوچک از بین سنگ ریزه های خشن با مرارت بسیار سربالا می آورد و رشد می کند .
او ادامه داد : انسان هم همین گونه است، می تواند یک دوره سختی داشته باشد. می تواند یک دوره سکون داشته باشد، اما همو می تواند سختی ها را کنار بزند و در نهایت و به رشد و تعالی برسد و آنگونه زندگی کند که خداوند هدفش بوده است .
یاور یاد که خود سالهای زیادی را در فضایی چون زورخانه گذرانده است ،ادامه می دهد : در قرآن کریم هم آمده است که بعد از هر پختی، آسانی است ،اما بی تردید این آسانی در کنار تلاش و ممارست به دست می آید .ما در زورخانه هم برای اینکه به موفقیت و جایگاه واقعی دست پیدا کنیم باید اصطلاحا خاک زورخانه را بخوریم ،سالها تمرین کنیم، به لحاظ فنی ارتقا پیدا کنیم و چون در این ورزش اخلاقیات بسیار مهم است بیشتر صیقل داده شویم ، آنوقت جایگاه کسی چون تختی یا سلیمانی و … را که در این ورزش سرآمد بودند را به دست می آوریم .
مجید یاوریاد توضیح می دهد : واقعیت این است که ما توفیق پیدا کرده ایم تا یکسال را به سلامت آنهم در دوران کرونایی پشت سر بگذاریم و این موضوع نیاز به شکر گذاری دارد و از خدا بخواهیم که اگر عمر دوباره ای بود ما را در مسیر خدمت به خلق که رضایت باریتعالی را نیز در پی داشته باشد را به ما عطا کند.
مجید یاور یاد که از هیاتی های پر و پاقرص است، توضیح می دهد: فراموش نکنیم ما مسلمان هستیم لذا درآستانه سال نو و در شرایط کرونایی به دنبال شاد کردن دل نیازمندان نیز باشیم.
او گفت : بسیار خوانده ایم که مولا علی شب ها بر در نیازمندان آذوقه می گذاشت و ناتوانان را یاری می کرد. آیا ما هم چنین
می کنیم ؟ پیشنهاد می کنم بیش از آنچه که به دنبال انجام کارهای بزرگ باشیم در سال جدید همانند امام خود با کمک ها و حمایتهای اندک در پی زدودن فقر از چهره ی شهرمان باشیم که سال نو و بهار بهانه خوبی است برای انجام چنین اموری .
این پیشکسوت ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی افزود : آنچه که در پی این امور خیر ایجاد می شود، آرامشی است که در درون خود انسان و در جامعه به وجود می آید .
او همچنین خانواده ی ورزش زوزخانه ای را به این امر توصیه کرد و افزود : از دیرباز زورخانه ها ،خانه عیاران و جوانمردان بوده است و زورخانه ای ها معتمد محل ،بنابراین امیدوارم این فضا دوباره به زورخانه ها بازگردد.‌

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>