برنامه های سال ۱۴۰۰ فدراسیون پهلوانی تشریح شد

دومین نشست مسوولین فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، ورزش های همگانی و ورزش های روستایی و عشایری با حضور دکتر مسعود سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان) جهت ارائه برنامه های سال ۱۴۰۰ برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری رخصت پهلوان آنلاین به نقل از پایگاه ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، در این نشست که صبح دوشنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ با هدف ارائه برنامه های سالجاری فدراسیون در محل وزارتخانه برگزار شد، دکتر سیدعبدالحمید احمدی (معاون محترم فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان) و سرکارخانم دکتر ژاله فرامرزیان (معاون محترم توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان) نیز حضور داشتند.

در این نشست باران چشمه ضمن ارائه برنامه  های سال ۱۴۰۰ در حوزه های مسابقاتی، فرهنگی، آموزشی و … به همراه برآورد هزینه و بودجه مورد نیاز در خصوص اهم مشکلات، موانع و چالش های موجود در ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی، گزارش مسبوطی را به استحضار مقام عالی وزارت ورزش و جوانان رساند.

از جمله مهمترین برنامه های سالجاری فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی می توان به رویداد های ورزشی و مسابقاتی در مقاطع نونهالان، نوجوانان جوانان، امید، بزرگسالان و پیشکسوتان (در مجموع ۳۵ برنامه)، برگزاری مسابقات کشورهای محور مقاومت یادواره پهلوان شهید سپهبد پاسدارحاج قاسم سلیمانی، برگزاری رویدادهای آموزشی شامل: دوره های مربیگری، داوری، مدرسی، مرشدی، نشست های کمیته های تخصصی و فنی ( در مجموع ۳۴ برنامه)، برنامه هفته فرهنگ پهلوانی، برگزاری رویدادهای فرهنگی شامل پدران گود، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان ورزشی، برگزاری یادواره ی شهدای ورزش زورخانه ای، حضور در مناسبت های مختلف در طول سال، فضا سازی اماکن ورزشی، برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی، ایجاد موزه ملی ورزش زورخانه ای و باستانی در آکادمی و زورخانه ملی شهید فهمیده، تعمیر و مرمت زورخانه ملی شهید فهمیده، تعمیر و مرمت ساختمان شماره یک فدراسیون به عنوان آکادمی و خوابگاه و … اشاره کرد.

در این نشست دکتر سلطانی فر ضمن اعلام حمایت از برنامه های فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خاطرنشان کرد: جامعه ورزش کشور تشنه اخلاق پهلوانی و جوانمردی است. در سالجاری این امر باید سرلوحه همه کارها قرار گیرد و ارزش های پهلوانی و جوانمردی می بایست در کل ورزش کشور حاکم شود.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی است، افزود: باید تحول فرهنگی در مجموعه ورزش کشور ایجاد شود و ما باید در تلاش باشیم تا بنیان های اخلاق اسلامی، جوانمردی و اصول پهلوانی که در ورزش زورخانه ای موجود می باشد را در جامعه ورزش کشور تعمیم و تحکیم بخشیم.

دکتر سلطانی فر با تاکید بر ایجاد عدالت، توزیع عادلانه امکانات و … عنوان کرد: باید این مهم سرلوحه امور قرار گیرد و ضمن برنامه ریزی های دقیق و تعامل سازنده با صدا و سیما و حمایت رسانه ملی، راه را بتوان برای همگانی کردن و ترویج روح پهلوانی و جوانمردی در جامعه هموار بنماییم.

ایشان در پایان خاطرنشان نمود: متناسب با برنامه های فدراسیون ها بودجه مورد نیاز تامین خواهد شد و در سالجاری رشد قابل توجهی را در این زمینه خواهیم داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>