فوائد خواندن زیارت عاشورا

حسین (ع) زیباترین واژه هستى
حسین (ع) خون خدا و پسر خون خدا
حسین (ع) یعنى عشق، عشق به همه خوبى ها
حسین (ع) شخصیتى است که خداوند در روز عرفه نخست به زائران سید الشهداء نظر مى‏کند، بعد به زائران خانه خودش.
حسین (ع) شخصیتى است که خداوند ثواب زیارت قبر شش گوشه‌اش را از زیارت خانه خودش بیشتر و افزون تر قرار داده است.
حضرت امام صادق (ع) فرموده:
هرکس به وسیله خواندن زیارت عاشورا، جدم حسین (ع) را زیارت کند، چه از راه دور یا نزدیک به خدا قسم که خداوند هر حاجت مادى و معنوى که او داشته باشد، به او مى‏دهد.
چند نکته در رابطه با این حدیث قابل ذکر مى‏باشد:
اول اینکه گوینده مطلب یک امام معصوم است، بنابراین خیلى قابل اهمیت مى‏باشد.
دوم اینکه امام معصوم قسم مى‏خورد که این تاکیدى بر این است که حتماً خداوند حاجت این شخص را خواهد داد.
سوم اینکه مى‏توان در صورتى که امکان نداشته باشد از نزدیک امام حسین (ع) را به وسیله خواندن زیارت عاشورا زیارت کند، از راه دور این کار را انجام دهد.
چهارم اینکه حاجات مادى و معنوى به وسیله این زیارت توسط خداوند برآورده مى‏گردد.
براى رسیدن به مقام قرب الهى نیز راههای گوناگون وجود دارد ولى وسیله مطمئن، راحت، سریع و… براى رسیدن به خداوند عشق به امام حسین (ع) مى‏باشد. لذا با عشق و ارادت به سالار شهیدان کربلا مى‏توان سریعتر و مطمئن تر به هدف رسید.

براى رسیدن به محبت و عشق و علاقه امام حسین (ع) نیز راههاى گوناگونی وجود دارد ولى راهى که سریعتر انسان مى‏تواند به وسیله آن به بارگاه امام حسین (ع) راه یابد و جزو شیفتگان و عشاق سید الشهداء گردد از طریق خواندن زیارت عاشورا و خصوصاً مداومت به خواندن این زیارت شریف مى‏باشد.
دلایل مختلفى براى اثبات این دعا وجود دارد که عبارتنداز:
۱ – زیارت عاشورا از احادیث قدسى مى‏باشد و روایت صفوان در مورد زیارت عاشورا بیان کننده این امر است که جبرئیل امین این زیارت را از طریق خداوند متعال براى پیامبر (ص) قرائت نمود و این زیارت از طریق معصومین به امام باقر (ع) رسید و از طریق این امام معصوم به دست شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) رسیده است.
۲ – ائمه ما شیعیان خصوصاً امام زمان (عج) تاکید و مداومت به خواندن این زیارت شریف داشته‏اند، چنانچه در ملاقاتى که سید رشتى با امام زمان (عج) داشته‏اند، امام زمان (عج) مى‏فرماید: (که چرا عاشورا نمى‏خوانید) و بعد سه بار مى‏فرمایند عاشورا، عاشورا، عاشورا

۳ – علماء و بزرگان ما نیز بر خواندن زیارت عاشورا و مداومت به آن تاکید فراوان داشته‏اند و خود نیز این کار را انجام مى‏داده‏اند و یکى از علل موفقیت اکثر بزرگان و علماء خواندن زیارت عاشورا بوده است.
پس چه بسیار زیبا است که انسان در هر روز صبح پنج دقیقه از وقت خود را براى سالار شهیدان و زیارت عاشورا قرار دهد. چه صبح و روز زیبایى خواهد بود روزى که با نام و یاد عزیز زهرا (س) شروع شود.
مطمئن باشید که امام حسین (ع) جواب سلام شما را مى‏دهد. فقط باید دلت را پاک کنى تا جواب سلام امام را بشنوى و یقین داشته باشید که جواب سلام شما را امام حسین (ع) مى‏دهد، چون جواب سلام واجب است و امام معصوم محال است ترک واجب نماید فقط باید گوش ما شنوا و لایق شنیدن جواب سلام ایشان باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>