بنا: پدرم به خاطر آقا تختی من را به کشتی فرستاد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مراسم بزرگداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی گفت: تختی پهلوان و دیندار بود و پدرم به خاطر علاقه به او من را به کشتی فرستاد.

پس از برگزاری مراسم گرامیداشت روز کشتی و زادروز جهان پهلوان تختی، اظهار داشت: خیلی خوب بود که شرایط کرونا نبود و می توانستیم خیلی از همدوره های «آقا تختی» را که هنوز زنده هستند را دعوت کنیم و با این کار هم آن ها و هم ما روحیه می گرفتیم.
وی افزود: از تمام کسانی که موجب شدند که این روز به‌عنوان روز کشتی ثبت شود ممنونم و این موضوع برای ما افتخاری است و از آن خیلی خوشحالم. و امروز هم از اینکه کشتی گیران دور هم جمع شدند و با هم عکس گرفتند خوشحال شدم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اضافه کرد: مهمتر از همه اینها این است که قرار نیست که فقط یک روز دور هم جمع شویم. باید راه و مرام تختی را پیش بگیریم. از نظر افتخارات آقا تختی بسیار پر افتخار و ماندگار است اما پهلوانی وی باعث ماندگاری اش شد. خیلی ها زمانی که تختی زنده بود نبوده اند اما الان مرید وی هستند چون شیفته مرام و پهلوانی اش شده اند.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: آقا تختی وطن پرست و دیندار بود. تاریخ به خودی خود درست نمی شود، تاریخ را انسانها می سازند و ما باید یاد بگیریم برای بزرگی کردن به چیزهای کوچک فکر نکنیم. اگر تختی مثل بعضی ها و فقط به دوره کوتاه قهرمانی فکر می کرد و منش پهلوانی نداشت، هیچ وقت بزرگ نمی شد و نشان داد که از جنس مردم است و با یک مدال تافته جدا بافته نشد.
بنا در پایان گفت: من آقا تختی را ندیدم ولی پدرم من را به خاطر علاقه ای که تختی داشت مجبور کرد به کشتی بیایم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>