تیم ملی کشتی فرنگی نایب قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی فرنگی با ۴ مدال طلا و ۲ برنز و ۱۴۶ امتیاز نایب قهرمانی پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ نروژ شد. این دومین نایب قهرمانی تیم ملی در مسابقه‌های جهانی است.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای ۱۵ تا ۱۸ مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار شد که در پایان میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا و محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

تیم ایران در رده‌بندی تیمی نیز با کسب ۱۴۶ امتیاز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم‌های روسیه و جمهوری آذربایجان به ترتیب با ۱۵۲ و ۱۰۷ امتیاز اول و سوم شدند.

تیم ملی کشتی فرنگی برای نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۴ عنوان قهرمانی را بدست آورد و پیش از نایب قهرمانی امشب، یک نایب قهرمانی در سال ۲۰۰۹ و دو مقام سومی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ در کارنامه دارد. در کشتی فرنگی ۴۷ مدال شامل ۱۶طلا ۶ نقره و ۲۵ برنز در مسابقات جهانی نصیب فرنگی‌کاران ایرانی شده است.

این برای نخستین مرتبه در تاریخ حضور تیم ملی کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی از ۱۹۶۱ یوکوهامای ژاپن تاکنون است که تیم ملی ضمن داشتن ۴ فینالیست به ۴ مدال طلا نیز دست پیدا می‌کند. پیش از این در سال ۱۹۶۹ ماردل پلاتا (آرژانتین) یک طلا و یک نقره توسط فیروز علیزاده و رحیم علی‌آبادی (مرحوم علیزاده نخستین مدال طلای کشتی فرنگی را گرفت)، ۲۰۰۵ بوداپست (مجارستان) یک طلا و یک نقره توسط حمید سوریان و علی اشکانی، ۲۰۱۰ مسکو (روسیه) ۲ طلا از سوی حمید سوریان و امیر علی‌اکبری، ۲۰۱۱ استانبول (ترکیه) ۲ طلا از سوی سعید عبدولی و امید نوروزی و یک برنز از سوی بشیر باباجان‌زاده، ۲۰۱۴ تاشکند (ازبکستان) ۲ طلا از سوی حمید سوریان و امید نوروزی و ۲ برنز از سوی افشین بیابانگرد و قاسم رضایی کسب شده بود.

ملی‌پوشان کشتی فرنگی کشورمان از نظر کسب مدال نیز در جهانی ۲۰۲۱ نروژ رکورد شکنی کردند و با کسب ۶ مدال تاریخ‌ساز شدند. تیم ملی کشتی فرنگی ۲ مرتبه در سال‌های ۲۰۰۹ هرنینگ دانمارک یک طلا و ۳ برنز و در ۲۰۱۴ تاشکند نیز ۴ مدال (۲ طلا و ۲ برنز) کسب کرده بودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>