آذری : دانش ورزش باستانی را در زندگی اجتماعی خرج کنیم

یوسف همایونیان آذری مردی از تبار حسینیه ها و هیاتهای مذهبی است. او بیشتر عمر خود را در اماکن مذهبی گذرانیده است و عشقش نسبت به ائمه اطهار(ع) مثال زدنی است و همه او را به این ویژگی اش می شناسند .

او همچنین یکی از باستانی کاران و ورزشکاران خوشنام کشورمان است که حتی در کنار ورزش ، لحظه ای از ائمه اطهار (ع) غافل نشده و برای همین پس از فراغت از ورزش به عنوان مداح در حسینیه ها و هیاتهای مذهبی ادای دین می کند .
این مداح اهل بیت (ع) هم اکنون کمتر وارد گود زورخانه می شود اما کلام و زبانش را وقف خاندان عصمت و طهارت کرده و وقتی در شرایط خاص زبان به مداحی می گشاد، روح و روان هر شنونده ای را درگیر می کند .
او می گوید: این حس الهی است و هرکسی به این مرحله نمی رسد و حال که خدا من را دراین موقعیت قرار داده دوست دارم از استعداد و پتانسیلم برای ائمه معصومین (ع) خرج کنم .
این مداح خوشنام کشورمان می افزاید: هرچه دارم از ائمه اطهار(ع) است. اینها همگی لطف آنهاست و بی تردید تا جان در بدن دارم در این دستگاه خواهم ماند و خدمتگزاری خواهم کرد.
او که روزی به عنوان کشتی گیر برروی تشک کشتی تمریناتش را پیگیری می کرده، ادامه می دهد: هریک از ما دراین دنیا نقشی را برعهده داریم و خداوند از خلقت ما هدفی را جستجو می کرده بنابراین ما باید از عهده این وظیفه به خوبی برآییم .
وی تصریح کرد : باید بپذیریم خداوند از نزدیک امور ما را در نظر دارد و هرقدم که به خداوند نزدیک شویم همان قدر خداوند به ما نزدیکتر می شود .
این پیشکسوت ورزش کشور مان همچنین در خصوص تاثیرات ورزش باستانی اظهار داشت: من به شخصه بسیاری از فضائل نیکو را از گود زورخانه فرا گرفتم .
او افزود : اگر به درستی از این ورزش بیاموزیم و دانش این ورزش را در زندگی اجتماعی خرج کنیم درمسیر درست قرار گرفته ایم .
همایونیان آذری مداح اهل بیت پنج شنبه هفته گذشته براثر ایست قلبی درگذشت .


داود قاسمیان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>