کارگردان و تهیه‌کننده سینما رییس هیات انتخاب و داوران جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی شد

علی روئین‌تن، کارگردان و تهیه‌کننده سینما به عنوان مشاور دبیر و رییس هیات انتخاب و داوران سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی منصوب شد.
طبق اعلام روابط عمومی جشنواره، با حکم سیدمجتبی علوی دبیر و عبدالحمید احمدی، رئیس شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران، علی روئین‌تن، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما به عنوان رییس هیات انتخاب و داوران سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی منصوب شد.
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم‎های ورزشی (Ficts) است که به منظور رقابت بین فیلمسازان، برنامه‌سازان، کشف استعداد‌های جوان و معرفی چهر‌های خلاق، همگام با سیاست‌های ورزش کشور، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و FICTS در راستای حمایت از تولید و عرضه فیلم‌های ورزشی برگزار می‌شود.
در این دوره علاوه بر فیلم‎های سینمایی، مستند (کوتاه و بلند)، داستانی (کوتاه و بلند)، فیلمنامه، پویانمایی، تیزر و نماهنگ تولید شده در فاصله سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰، آثاری با موضوعات روح المپیک و پارالمپیک، مفاهیم صلح و دوستی، ورزش همگانی و سلامت عمومی، ورزش و مبارزه با اعتیاد و بازی‌های محلی، بومی و عشایری می‌توانند در بخش ویژه ملی این رویداد شرکت کنند.
بر اساس این گزارش، جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۲۵ کشور عضو این فدراسیون هستند. جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۳۴ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشور‌ها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشور‌های اروپایی و دیگر کشور‌ها نیز مهمان این رویداد هستند.

در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران سیدمجتبی علوی به عنوان دبیر و عبدالحمید احمدی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، نماینده کمیته ملی المپیک و مشاور وزیر ورزش و جوانان حضور دارند.
سیزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران با حمایت کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، وزارت ورزش و جوانان، شبکه سوم سیما و سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی وزارت ارشاد در بخش خصوصی و به همت موسسه فرهنگی هنری خانه هنر خیام تیرماه ۱۴۰۱ همزمان با هفته المپیک برگزار می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>