توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای در سال ۱۴۰۱

کارشناس تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی مدارس سما با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد ورزش‌های زورخانه‌ای توسعه می‌یابد، گفت: استعدادیابی از دیگر اهداف سازمان سما است که در سال آینده همایش استعدادیابی با حضور چند نفر از اعضای فدراسیون‌های ورزشی در سازمان سما برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ما ، با توجه به ظرفیت‌های موجود حدود ۱۲۰ هزار دانش آموز در ۷۷۰ مدارس سما فعال هستند. در باشگاه‌های مدارس سما آکادمی‌های تخصصی ورزشی با توجه به ظرفیت‌های هر استان و منطقه راه‌اندازی شده است. در این میان در کشور ما خواستگاه رشته زورخانه‌ای با محوریت اخلاق‌مداری و توسعه منش پهلوانی و
جوانمردی است. در ورزش زورخانه‌ای می‌توان آموزه‌های ایرانی اسلامی را مشاهده کرد.
جمشید همتی، کارشناس تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی مدارس سما در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره اقدامات برای توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: برای سال آینده با فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای بیش از پیش فعال می‌شود. ورزش زورخانه‌ای در ایران فدراسیون دارد و با برقراری تفاهم‌نامه مجوز راه‌اندازی آکادمی بین‌المللی ورزش زورخانه دانش آموزی در اولویت اقدامات قرار دارد.
کارشناس تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی مدارس سما ادامه داد: ۸۴ کشور عضو فدارسیون بین‌المللی ورزش‌های زودخانه‌ای و کشتی‌های پهلوانی هستند که اولین مسابقات با تولیت سازمان سما و حوزه تربیت بدنی سما برگزار می‌شود. این اقدام فرصت مناسبی برای توسعه این رشته در دنیا و فاز دانش آموزی و ورزشی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

تعامل با دیگر کشورها برای توسعه ورزش‌ زورخانه‌ای
همتی با بیان اینکه توسعه و ترویج ورزش زورخانه‌ای برای دانش آموزان داخل و خارج از کشور در اولویت اقدامات قرار دارد، تاکید کرد: علاوه‌بر آکادمی‌های ملی در سطح کشور به فکر تعامل با کشورهای دیگر در فاز دانش آموزی فعالیت‌ها انجام می‌شود. برای مثال در رشته کاراته چندین نفر از مربیان برگزیده کشور فعالیت می‌کنند. این اقدامات در آکادمی کاراته و مسابقات بین‌المللی اندازی می‌شود.
کارشناس تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی مدارس سما افزود: در سال آینده با بهبود شرایط کرونا و همکاری فدراسیون دانش آموزی اعزام‌های بین‌المللی انجام می‌شود و تیم‌های ملی دانش آموزی سما با همکاری فدراسیون دانش آموزی در اولویت اقدامات قرار دارند. استعدادیابی از دیگر اهداف این سازمان است که در سال آینده همایش استعدادیابی با حضور چند نفر از اعضای فدراسیون‌های ورزشی در سازمان سما برگزار می‌شود. همچنین در نیمه دوم اردیبهشت۱۴۰۱ همایش استعدادیابی ورزشی برگزار می‌شود.
وی درباره توسعه ورزش‌های زودخانه‌ای در دیگر استان‌های کشور ادامه داد: هم‌اکنون در خراسان رضوی، یزد، همدان و … فعال است و در استان تهران و کرمان هم بر اساس برنامه‌ریزی‌ها اقدامات انجام می‌شود. البته در دیگر استان‌ها هم برنامه راه اندازی ورزش‌های زودخانه‌ای اجرا می‌شود.
کارشناس تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی مدارس سما گفت: در کشور ما خواستگاه رشته زورخانه‌ای با محوریت اخلاق مداری و توسعه منش پهلوانی و جوان مردی است. در ورزش زورخانه‌ای می‌توان آموزه‌های ایرانی اسلامی را مشاهده کرد. برای مثال ورزش زورخانه‌ای تنها ورزشی با موسیقی زنده، ریتمیک و اخلاق محور در قالب یک مجموعه کامل است. مسابقات لیگ دانش آموزی در اردیبهشت ۱۴۰۱ در همدان راه اندازی می‌شود. نسا امین دار تبریزی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>