کار تازه رضا یزدانی برای حمایت از تیم ملی

ترانه مردمی «ایران صدای نفسامه» با صدای رضا یزدانی و آهنگسازی بابک زرین برای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر منتشر خواهد شد.
پروژه تولید ترانه مردمی «ایران صدای نفسامه» برای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توسط بخش خصوصی به پایان رسید. مراحل تولید این اثر با ترانه مهدی ایوبی، صدای رضا یزدانی، آهنگسازی بابک زرین و تنظیم بهتاش زرین که در فصل تابستان و از اواخر تیرماه آغاز شده بود و تولید و ضبط آن بیش از سه ماه زمان برد.
«ایران صدای نفسامه» برای تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ از نظر موسیقی و ترانه، فضای متفاوتی نسبت به آثار گذشته‌ رضا یزدانی و بابک زرین دارد.
همچنین گفته شده که این آهنگ نسبت به سایر قطعات رسمی تیم ملی ایران در جام‌های جهانی قبلی از نظر محتوای کلام و فرم موسیقی، تفاوت‌های زیادی دارد و از نظر فرم و محتوا ضمن حفظ نمادهای حماسی و متناسب با فضای فوتبال جام جهانی، با در نظر گرفتن سلایق نسل جوان و نوجوان تهیه شده است.
به گفته دست‌اندرکاران پروژه، این آهنگ به سفارش فدراسیون فوتبال آماده نشده و با حمایت و بودجه بخش خصوصی و صرفاً برای حمایت از تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و برای هواداران آماده شده است که به زودی منتشر خواهد شد.
رضا یزدانی در حالی برای تیم ملی خوانده که سابقه اجرای آثاری مانند ترانه «وطن یعنی» برای جام جهانی ۲۰۱۶ برزیل و ترانه «پرچم» سرود رسمی کاروان المپیک ایران در رقابت‌های اینچه اون کره جنوبی را دارد.
به تازگی هم از سوی فدراسیون فوتبال، محمد معتمدی به عنوان خواننده آهنگ تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب و معرفی شده بود اما این خبر در حالی اعلام شد که او ساعاتی بعد اعلام کرد که آهنگ جدیدی اجرا نکرده و اثر مذکور از میان آهنگ‌های گذشته او انتخاب شده است.
البته زمزمه‌هایی هم درباره نام‌های جدید به عنوان خواننده آهنگ تیم ملی در جام جهانی به گوش می‌رسد. چرا که فدراسیون اعلام کرده که به دنبال یک آهنگ مناسب نسل جوان و نوجوان هم هست.
در ادوار گذشته جام‌های جهانی شهرام ناظری، امیر تاجیک، احسان خواجه‌امیری و سالار عقیلی به عنوان خوانندگان آهنگ رسمی تیم ملی در این رقابت بزرگ فوتبالی انتخاب شدند و آثارشان تولید و منتشر شد.
بیست ‌و دومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ در قطر برگزار شود. این نخستین بار است که جام جهانی فوتبال در پاییز برگزار می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>