برگزاری ورزش زورخانه‌ای و آموزش مرشدخوانی در مدارس ۶ استان

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آخرین جزئیات طرح شهید طوقانی در مدارس با هدف ترویج ورزش زورخانه‌ای را تشریح کرد.
صادق ستاری‌فرد در همین رابطه گفت: از ماه مهر این طرح در ۶ استان کشور آغاز شد و در حال حاضر در مرحله آموزش هستیم، هدف ما از اجرای این طرح، احیای ورزش‌های بومی، محلی و به‌صورت کلی ورزش‌های اصیل ایرانی است که در صدر آن‌ها ورزش باستانی و زورخانه‌ای قرار دارد.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ورزش زورخانه‌ای تلفیقی از معنویت و ورزش است و امروز می‌توان از آن به‌عنوان حلقه گمشده ورزش کشور نام برد. قطعا نیاز است که این ورزش و کارکرد‌های آن احیا شود. با احیا کردن این ورزش در محیط مدرسه، شاهد نهادینه‌شدن آن خواهیم بود و دانش‌آموزان با ارزش‌های آن آشنا می‌شوند.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان این موضوع که اگر ورزش باستانی و زورخانه‌ای در مدارس احیا شود، دانش‌آموزان با فلسفله وجودی و آثار و پیامد‌های مثبت این ورزش آشنا خواهند شد ، گفت: تمام سعی خود را به‌کار خواهیم گرفت تا این ورزش ملی و آیینی قبل از هر چیز در مدارس احیا و پس از آن تقویت شود. تقویت و گسترش ورزش‌های بومی و ملی مانند ورزش باستانی ثمرات خوبی را به‌همراه خواهد داشت و تمامی اقشار، به‌ویژه دانش‌آموزان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان به‌دنبال این است که اجرای این ورزش توسط خود دانش‌آموزان باشد، اظهار کرد: نمی‌خواهیم به‌صورت نمایشی یک طرح آغاز و پس از آن به‌دست فراموشی سپرده شود، بنابراین تصمیم گرفته شد در ۶ استان کشور با مشارکت خود دانش‌آموزان، دوره‌های آموزشی مرشدخوانی را آغاز کنیم. تلاش می‌کنیم این دوره‌ها در کوتاه‌مدت به سرانجام برسد و وارد مدارس شود تا اجرای ورزش صبحگاهی همراه با ضرب زورخانه باشد و دانش‌آموزان عزیزمان با نام و یاد امیرالمومنین (ع) روز خود را آغاز کنند و همچنین آیینی ملی که همراه با ارزش‌های اسلامی است را احیا کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>