سیمرغ برای علی نصیریان در ۸۸ سالگی

علی نصیریان پس از سه بار نامزدی برای بهترین بازیگری نقش اول مرد در جشنواره فجر، سرانجام سیمرغ بلورین این بخش را در ۸۸ سالگی خود کسب کرد و اگر تصمیمش برای پایان دادن به کارش جدی نباشد باز هم جای درخشش دارد.

علی نصیریان متولد سال ۱۳۱۳ که همین چند روز قبل سالروز تولدش بود، از ۶ دهه قبل در عرصه بازیگری مشغول است و نقش‌های ماندگاری را روی صحنه تئاتر یا پرده سینما و نیز در قاب تلویزیون ثبت کرده است.

او که ۱۰ سال قبل به عنوان چهره ماندگار سینما و تئاتر شناخته شد و نشان درجه یک هنری گرفت، در حدود ۴۰ فیلم سینمایی بازی کرده و در تمام این سال‌ها فقط برای فیلم‌های «شیر سنگی» مسعود جعفری جوزانی و «سال‌های خاکستر» مهدی صباغ‌زاده نامزد دریافت جایزه نقش اول بازیگری شده بود. البته چهار سال قبل در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل برای فیلم «مسخره‌باز» به نصیریان اهدا شد و او اگرچه آن سیمرغ را درجه دو دانست ولی گفت «با کمال میل آن را می‌پذیرم» و درعین حال یادآوری کرد که تا به حال سیمرغ نگرفته بود و در طول چهل سال قبل هم انتظار نداشته است.

اما در نهایت قرعه جایزه سیمرغ نقش اول به نام او خورد و شامگاه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ این بازیگر برای بازی در فیلم عاشقانه «هفت بهار نارنج» جایزه بازی خود در نقش اول این فیلم را گرفت.
نصیریان امسال خودش در جشنواره و همینطور اختتامیه آن حضور نداشت که البته دلیل آن را پیش از شروع جشنواره و در نامه‌ای به دبیر، با تشریح اینکه شرایط جسمی و سنی مناسبی برای حضور ندارد بیان کرده بود.

او این جایزه را پس از سال‌ها در حالی کسب کرده که کارگردان فیلم «بهار نارنج» در نشست خبری این فیلم گفته بود که شاید «هفت بهار نارنج» آخرین فیلم علی نصیریان در سینما باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>