افراد مسن در پیاده روی اربعین رعایت کنند

پیاده‌روی اربعین گردهمایی سیاسی، فرهنگی و مذهبی بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل هر کشور موظف است که امکانات و راحتی را برای زائران امام حسین (ع) فراهم نماید، ازجمله این زائران افراد میان‌سال، سالمند و یا کودکان هستند که احتیاج به مراقبت بیشتری دارند؛ اما خود افراد مسن نیز باید توصیه‌های قبل از پیاده‌روی اربعین افراد مسن را دانسته و آن‌ها را جدی گرفته تا سفر راحتی داشته باشند.
افراد مسن بیشتر از سایر افراد در معرض خطر کم‌آبی قرار دارند، به همین دلیل توصیه می‌شود که در کوله پشتی خود به مقدار کافی آب آشامیدنی تمیز و مایعات دیگر را به همراه داشته باشند.
قبل از پیاده‌روی اربعین افراد مسن، باید بدانید که شما چند روز در جاده در حال پیاده‌روی هستید و هر زمان که خسته شدید باید حتماً استراحت کنید پس لازم است که پول، دلار، اشیا قیمتی، عابر بانک و سایر لوازم خود را در محلی مناسب و به دور از دسترس افراد سارق قرار دهید.
به همراه داشتن بطری‌های آب، خوراکی‌های مقوی و سبک مانند کشمش و بادام، جعبه کمک‌های اولیه، لوازم شخصی، یک دست لباس راحتی، مسواک و برخی اقلام دیگر مانند عرق نعنا، عرق کاسنی، خاکشیر و سایر داروهای گیاهی برای جلوگیری از گرمازدگی، آویشن و عسل برای پیاده‌روی اربعین افراد مسن و سالمندان ضروری است.
اگرچه پیاده‌روی اربعین افراد مسن، می‌تواند به ترشح غضروف در استخوان‌ها و مفاصل کمک کند اما توصیه می‌شود هنگام این سفر، افراد مسن عصای مناسبی به همراه داشته باشند تا فشار کمری به زانو و عضلات آن‌ها وارد شود.
به دلیل ازدحام جمعیت و شلوغی مسیر امکان گم کردن همراهان و عقب ماندن شما از بقیه وجود دارد به همین دلیل حتماً توصیه می‌شود که با کاروان حرکت کنید تا عقب نمانید و اگر هم راه را گم کردید به ستاد عتبات عالیات ایران و یا مراکز افراد گمشده مراجعه کنید.
همان‌طور که گفته شد افراد مسن به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن، بیشتر در معرض خطر ابتلاء به انواع بیماری‌ها ازجمله کرونا، وبا، اسهال و استفراغ و … قرار دارند به همین جهت توصیه می‌شود که زائران عزیز پس از مراجعه به مکان‌های شلوغ ازجمله سرویس‌های بهداشتی حتماً دست‌های خود را شسته و یا از الکل برای ضدعفونی کردن دست‌ها قبل از صرف غذا استفاده کنند.
یکی دیگر از نکاتی که لازم است هنگام پیاده‌روی اربعین افراد مسن به آن توجه داشت، استفاده از پمادهای ترمیم‌کننده مانند ویتامین «آد» یا وازلین و … برای رفع تاول یا جلوگیری از زخم شدن پاشنه‌ی پاها است که برای افراد دیابتی این اقدام اهمیت ویژه‌ای دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>