رئیس فدراسیون پهلوانی از وزیر آموزش و پرورش تقدیر کرد

جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش در محل فدراسیون پهلوانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رخصت پهلوان آنلاین ، به نقل از روابط عمومی فدراسیون زورخانه ای و کشتی پهلوانی، این نشست با حضور دکتر صحرایی وزیر آموزش و پرورش، دکترمهرعلی باران چشمه رییس فدراسیون زورخانه ای و کشتی پهلوانی و معاونین وزارت و دیگر مسئولین آموزش و پرورش برگزار شد.

بر همین اساس دکتر باران چشمه ضمن تقدیر از اقدامات ارزنده وزارت آموزش و پرورش در رابطه با اجرای طرح آموزش ورزش زورخانه ای و هنر مرشدی در مدارس سراسر کشور با عنوان طرح شهید طوقانی، بیان داشت: ورزش زور خانه ای ریشه در آداب و سنن ایران دارد و به جرات می‌توان گفت کمتر جایی در دنیا است که چنین ورزشی داشته باشند که هم ملموس باشد هم ناملموس، ما باید تلاش کنیم تا ورزش ملی ما که هویت معنوی و اخلاقی دارد ، رشد پیدا کند. این ورزش زورخانه ای و باستانی است که بزرگانی همچون شهید طوقانی و شهید ابراهیم هادی دارد که هم تربیت روح و هم تربیت جسم دارد و مرام پهلوانی را ترویج می دهد.

وی افزود: ما در واقع دنبال این هستیم که ورزش باستانی که رهبر انقلاب هم بر آن تاکید دارند را توسعه بدهیم.

دکتر صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست بیان داشت: طرح شهید طوقانی یک طرح ملی است و همه ساحت های تربیتی، از جمله توجه به تربیت دینی، فرهنگی و اجتماعی و موارد دیگر مورد تاکید در ورزش زورخانه ای در آن دیده شده است. این طرح ابتکاری مطلوب در حوزه ورزش و آموزش فرهنگ پهلوانی است و اکنون در بسیاری از استان ها در حال اجرا است که بزودی در سراسر کشور نیز دنبال خواهد شد.

صحرایی با تاکید بر توجه جدی به ورزش زورخانه ای، گفت: امیدواریم ورزش زورخانه ای که نمادی از فرهنگ و تمدن این کشور است، روز به روز مورد توجه جدی تر قرار گرفته و ارزش های مورد تاکید در این ورزش در جامعه فراگیر شود.

وی در ادامه با تاکید بر گسترش منش پهلوانی، گفت: ابزارهای مورد استفاده در این ورزش هرکدام یک نمونه از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و این طرح در یک کلام نمادی است از حضور سند در مدرسه است.

صحرایی اظهار داشت: اجرای مدرسه ای سند تحول بنیادین یعنی اجرای طرح شهید طوقانی با تاکید بر ورزش زورخانه ای است.

در پایان دکتر باران چشمه با اهدای شال مروج فرهنگ پهلوانی و نمادی از ورزش زورخانه ای به دکتر صحرایی وزیر آموزش و پرورش، از ایشان تقدیر و خواستار تداوم همکاری های این وزارتخانه با فدراسیون در جهت توسعه همگانی ورزش زورخانه ای، هنر مرشدی و کشتی پهلوانی با اجرای طرح ارزشمند شهید طوقانی در میان دانش آموزان مدارس سراسر کشور شد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>