مهرتاش : جوانمردی را در درون زورخانه ها بایگانی نکنیم

تلاش در جهت دستیابی به فضائل اخلاقی و نیکی به دیگران اصل و محور همه خوبی هاست و احسان، تجارتی سودمند است که ضرر در آن راه ندارد.
مهندس بابک مهرتاش که اعمالش این روزها مورد توجه بسیاری از ورزشکاران قرار گرفته مسائل و مشکلات اقتصادی را دغدغه بسیاری از مردم می داند که با تغییر سال خانواده های بسیاری را در تنگنا قرارمی دهد.
او ضمن تبریک اعیاد شعبانیه می گوید :با بهار باید شروعی دیگر داشت و فراموش نکنیم این شروع لبیک گفتن به نیروی ذاتی و درونی است که انجام خوبیها و انجام امور نیک از جمله آن است .
خادم اهل بیت (ع) با این باور که تمایل به خوبی و انجام دادن کارهای نیک از جمله ویژگی هایی است که خداوند حکیم در نهاد انسان قرار داده است، موضوع بهار و تغییر فصول را اینگونه تشریح می کند : اگر باور کنیم که ممکن است به همین زودی ها فرصت مان به پایان برسد شاید به ندای درونی مان بیشتر توجه کنیم.
مهرتاش ادامه می دهد : انسان نیکوکار آخرت را می نگرد و زندگانی دنیا را دست مایه رسیدن به آخرت قرار می دهد. آن را غنیمت می شمارد و پیش از فرارسیدن مرگ، زاد و توشه می اندوزد.
وی با تصریح براینکه تعالیم ورزش زورخانه ای سالیان سال است که تلاش می کند فضایل اخلاقی و زمینه های چگونه انسان شدن را به طرفدارانش بیاموزد ادامه ی دهد: امام علی علیه السلام می فرماید: «حال که زنده و برقرار هستید، عمل نیکو انجام دهید؛ زیرا پرونده ها گشوده و راه توبه باز است و بدکاران، امید بازگشت دارند».

مهندس بابک مهرتاش از جوانان باستانی کار می خواهد تا آنچه که در زورخانه می آموزند در جامعه اجرا کنند و براین باور است که جوانمردی را در درون زورخانه ها بایگانی نکنند و آن را در سطح جامعه تسری ببخشند و باور کنند مردم هنوز از زورخانه ای ها انتظار نیکی دارند .
او می گوید: شاید این گونه برداشت شود که احسان ویژه کسانی است که مال فراوان در اختیار دارند و دیگران را به سبب تنگی رزق، در احسان و نیکی و کمک به دیگران جایی نیست . این در حالی است که قرآن کریم، این اندیشه را رد کرده، احسان را به هر اندازه باشد محترم و مفید می داند و می فرماید: «دیگران را برخود مقدم می دارند، در حالی که خود نیازمندند و آنچه دارند در اختیار آنها قرار می دهند»
پیشکسوت صاحب زنگ ورزش زورخانه ای همچنین تاکید می کند : من باورم این است که از درون زورخانه ها آغاز کنیم. بسیاری از دوستانمان هستند که مشکلات و دغدغه های بسیاری دارند که با توجه وکمک به یکدیگر می شود آنها را رفع کرد و قطعا وقتی از درون مشکلات را از بین ببریم خیلی ها با خیال راحت تری در جامعه تلاش
می کنند تا مشکلات را شناسایی و آنها را رفع کنند .

وی با تاکید بر اینکه زورخانه همیشه در خدمت نسل های مختلف است ، گفت: امیدوارم بتوانیم با روشن نگه داشتن چراغ این زورخانه در زمینه گسترش این ورزش تلاش کنیم.

محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>